No tästä kun ei taida oikein olla virallisempaa, koskaan, kenelläkään. Niin heitetään sit että pituus, olikos se 24 metriä mistä pidemmät tarvii laivurin paperit?
Päivän knoppi
Re: Päivän knoppi
Nunc est bibendum - Nyt on juotava
Re: Päivän knoppi
Niinkin simppeli, että laivassa on korsteeni.. eli savupiippu. Vene rykii pakokaasut johonkin toisaalle, niinkun veden alle tai kyljistä..phyi.
Tästä tulikin taas mieleen tarina. Joskus taas siellä samaista valtiota palvellessa, saatiin harjotus, että mies pitää pelastaa vedestä. No meidän pintapelastaja saatiin hopi hopi veteen ja kaikki meni ok. Se keräs sen nuken sieltä ja alettiin vetään sitä takas laivaan (niissä pelastajissa on köysi, jota me kannella päästetään tai vedetään).. mutta kun tää pintapelastaja sattui olemaan meidän sillonen navigaatioupseeri, joka oli vielä näin meidän kesken melko.. meinasin sanoa vittumainen, mutta jätetään että oli ylimielinen.. niin ihan vahingossa just sillon kun se pääsi kiinni purkin kyljessä olevaan pelastusverkkoon, niin saatoin kiskasta köydestä sen verran, että jäikin roikkumaan köyden varaan just siihen kyljessä olevan pakoputken tuntumaan. Upseeri oli hädässä, eikä muuta voinut kun ilmottaa lähimmälle esimiehelle, joka välitti taas viestiä eteenpäin jnejne.
Näin meidän kesken, siinä ryssän pakokaasussa ei voi hengittää sekuntiakaan ja me pidettiin tän kyrvän naamaa siinä tahallaan. Ei se mihkään siitä päässy, vaikka kovasti sätki. Naama oli niin musta, että vaikee oli pidätellä naurua kun se viimein kannelle sieltä nostettiin kovasti pahoitellen.
Tää kyseinen pitkän linjan upseeri sai muuten kenkää ennekun mä kotiuduin.. mutta kerron siitä taas myöhemmin.
"Rontti rakkauden työssä.." -Mr. Joni
Re: Päivän knoppi
Mistäpä tämän faktan, veneen ja laivan suhteen, olet selvittänyt?Rontti wrote: ↑11 May 2017 05:45Niinkin simppeli, että laivassa on korsteeni.. eli savupiippu. Vene rykii pakokaasut johonkin toisaalle, niinkun veden alle tai kyljistä..phyi.
Tästä tulikin taas mieleen tarina. Joskus taas siellä samaista valtiota palvellessa, saatiin harjotus, että mies pitää pelastaa vedestä. No meidän pintapelastaja saatiin hopi hopi veteen ja kaikki meni ok. Se keräs sen nuken sieltä ja alettiin vetään sitä takas laivaan (niissä pelastajissa on köysi, jota me kannella päästetään tai vedetään).. mutta kun tää pintapelastaja sattui olemaan meidän sillonen navigaatioupseeri, joka oli vielä näin meidän kesken melko.. meinasin sanoa vittumainen, mutta jätetään että oli ylimielinen.. niin ihan vahingossa just sillon kun se pääsi kiinni purkin kyljessä olevaan pelastusverkkoon, niin saatoin kiskasta köydestä sen verran, että jäikin roikkumaan köyden varaan just siihen kyljessä olevan pakoputken tuntumaan. Upseeri oli hädässä, eikä muuta voinut kun ilmottaa lähimmälle esimiehelle, joka välitti taas viestiä eteenpäin jnejne.
Näin meidän kesken, siinä ryssän pakokaasussa ei voi hengittää sekuntiakaan ja me pidettiin tän kyrvän naamaa siinä tahallaan. Ei se mihkään siitä päässy, vaikka kovasti sätki. Naama oli niin musta, että vaikee oli pidätellä naurua kun se viimein kannelle sieltä nostettiin kovasti pahoitellen.
Tää kyseinen pitkän linjan upseeri sai muuten kenkää ennekun mä kotiuduin.. mutta kerron siitä taas myöhemmin.
Nunc est bibendum - Nyt on juotava
Re: Päivän knoppi
Näin kertoivat joskus kun palvelin laivalla. Jos on parempaa tietoa, niin otan kyllä vastaan.
"Rontti rakkauden työssä.." -Mr. Joni
Re: Päivän knoppi
Eli yhtä vahvalla pohjalla kun kaikki muutkin väitteet eroista. Vaikuttaa sille että venettä laivasta ei voi erottaa yhdellä asialla.
Yksi vertaus on että laivaan voi laittaa veneen mutta veneeseen ei laivaa. Esim Lappeenrannasta löytyy Camilla laiturista. Painoa 120tKG ja pituutta 35 metriä ja putket perässä, mielestäni enemmän laiva kun vene.
Nunc est bibendum - Nyt on juotava
- Tuuppari
- Lieutenant General
- Posts: 758
- Joined: 20 Oct 2008 05:00
- WoT: Nakkipipo
- Steam: Peutsi
- Location: Maapallolla
Re: Päivän knoppi
Tuota samaa vertausta käytetään maailmallakin. Marine puolella on kuitenkin oma näkemys erosta ja se on paino sekä operointi. Siellä laivaksi luokitellaan alukset jotka painavat yli 500t ja alusta operoimaan vaaditaan miehistö jota johtaa käpitän.JCay wrote: ↑13 May 2017 00:37Eli yhtä vahvalla pohjalla kun kaikki muutkin väitteet eroista. Vaikuttaa sille että venettä laivasta ei voi erottaa yhdellä asialla.
Yksi vertaus on että laivaan voi laittaa veneen mutta veneeseen ei laivaa. Esim Lappeenrannasta löytyy Camilla laiturista. Painoa 120tKG ja pituutta 35 metriä ja putket perässä, mielestäni enemmän laiva kun vene.
Diktatuuri on ainoa toimiva demokratia.




- plasmis
- Postman (posts always twice)
- Posts: 2070
- Joined: 14 Jun 2005 19:39
- #IRC: plasmis @ ircnet
- Eve-Online alias: Eihok & Sinebrychoff
- WoT: Plasmis
- WoW alias: Paukku (?)
- Origin: PlasmaPekka
- xboxlive: PlasmaPekka
- Steam: plasmis
- Location: Tampere, Suomen Saksa
- Contact:
Re: Päivän knoppi
Herr kapitän, jos saan pyytää!

Re: Päivän knoppi
NooOOOh.. kun tossa toisessa ketjussa on käyty keskustelua pyssyistä, niin ihan pakko laittaa tänne tämä.
Mikä ero on .223 Remington vs. 5.56x45 NATO kiväärin paukuilla?
Vihjeenä.. molemmat menee ihan ristiin ilman mitään ongelmia.
edit: ja Plasmis EI saa vastata. Joskus kerroin sille tämän kun pelattiin Wildlandsia.
edit2: Googlasin itse aiheesta.. aika paljon diibadaabaa, eikä mitään oikeestaan aiheesta.
Mikä ero on .223 Remington vs. 5.56x45 NATO kiväärin paukuilla?
Vihjeenä.. molemmat menee ihan ristiin ilman mitään ongelmia.
edit: ja Plasmis EI saa vastata. Joskus kerroin sille tämän kun pelattiin Wildlandsia.
edit2: Googlasin itse aiheesta.. aika paljon diibadaabaa, eikä mitään oikeestaan aiheesta.
"Rontti rakkauden työssä.." -Mr. Joni
Re: Päivän knoppi
Menee ehkä vähän etäälle aiheesta. 5.56:ssa on pieniä muutoksia hylsyn kaulan mittoihin ja kulmiin ja pikkasen paksummat kuoret, jotta se kestää paremmin NATOn vaatimukset korkeammista paineista ja painavammista luodeista ja toimii varmemmin oudoissa tilanteissa.
Tekniikkaan ehkä enemmän liittyen. Mitä eroa on 180 asteen V-moottorilla ja boxer, eli vastaiskumoottorilla? Khyllä, 180 asteen V-koneitakin on joskus tehty ja käytetty.
Tekniikkaan ehkä enemmän liittyen. Mitä eroa on 180 asteen V-moottorilla ja boxer, eli vastaiskumoottorilla? Khyllä, 180 asteen V-koneitakin on joskus tehty ja käytetty.
"Rontti rakkauden työssä.." -Mr. Joni
- plasmis
- Postman (posts always twice)
- Posts: 2070
- Joined: 14 Jun 2005 19:39
- #IRC: plasmis @ ircnet
- Eve-Online alias: Eihok & Sinebrychoff
- WoT: Plasmis
- WoW alias: Paukku (?)
- Origin: PlasmaPekka
- xboxlive: PlasmaPekka
- Steam: plasmis
- Location: Tampere, Suomen Saksa
- Contact:
Re: Päivän knoppi
Olen ollut säätämässä 70-lopun Porsche 911 kaasareita. Kaasutin per pytty. Se oli perseestä. Riittääkö tää vastaukseksi sun bokserikyssäriin? :)Rontti wrote: ↑17 Jun 2017 10:14Menee ehkä vähän etäälle aiheesta. 5.56:ssa on pieniä muutoksia hylsyn kaulan mittoihin ja kulmiin ja pikkasen paksummat kuoret, jotta se kestää paremmin NATOn vaatimukset korkeammista paineista ja painavammista luodeista ja toimii varmemmin oudoissa tilanteissa.Tekniikkaan ehkä enemmän liittyen. Mitä eroa on 180 asteen V-moottorilla ja boxer, eli vastaiskumoottorilla? Khyllä, 180 asteen V-koneitakin on joskus tehty ja käytetty.
Re: Päivän knoppi
Jotakuinnin yhtä paljon kun "Mä olen ollut nuoruudessa viihdyttämässä naisia aikuisviihdealalla. Riittääkö tämä vastaukseksi peräroottorin toimintaan?"
"Rontti rakkauden työssä.." -Mr. Joni
- Roninman
- Lieutenant General
- Posts: 741
- Joined: 18 Mar 2004 03:09
- Eve-Online alias: Roninman
- WoT: Roninman
- WoW alias: Grondal
- Location: Dominican Republic
Re: Päivän knoppi
Tai jotakuinkin "Minua on pyydetty male staraksi aikuisviihdevideoon. En tiedä mistä pirun roottorista puhutte?"
- plasmis
- Postman (posts always twice)
- Posts: 2070
- Joined: 14 Jun 2005 19:39
- #IRC: plasmis @ ircnet
- Eve-Online alias: Eihok & Sinebrychoff
- WoT: Plasmis
- WoW alias: Paukku (?)
- Origin: PlasmaPekka
- xboxlive: PlasmaPekka
- Steam: plasmis
- Location: Tampere, Suomen Saksa
- Contact:
Re: Päivän knoppi
Re: Päivän knoppi
V moottorissa kampiakselin kammessa on kiinni kaksi kiertokankea ja mäntää. Bokserissa joka männälle on oma veivi. 180 asteen V moottorissa vastakkain olevat männät liikkuvat aina samaan suuntaan kun taas bokserissa liikkuvat vastakkain.
Ison raketin tankkaaminen vie aikaa ja kun siilossa olevaa ydinohjusta ei ymmärrettävistä syistä voida pitää tankattuna polttoaineella ja hapettimella kokoajan, niin miten silti jenkkien Minuteman ohjukset voidaan laukaista minuuteissa tuntien sijaan? Boonuksena voisi kertoa mistä tämä nimi Minuteman tulee ja vielä mitä ongelmia tämä jenkkien käyttämä tekniikka aiheuttaa raketin ohjattavuudelle.
Ison raketin tankkaaminen vie aikaa ja kun siilossa olevaa ydinohjusta ei ymmärrettävistä syistä voida pitää tankattuna polttoaineella ja hapettimella kokoajan, niin miten silti jenkkien Minuteman ohjukset voidaan laukaista minuuteissa tuntien sijaan? Boonuksena voisi kertoa mistä tämä nimi Minuteman tulee ja vielä mitä ongelmia tämä jenkkien käyttämä tekniikka aiheuttaa raketin ohjattavuudelle.
"Rontti rakkauden työssä.." -Mr. Joni
Re: Päivän knoppi
Minuteman ohjukset käyttää kiinteää polttoainetta. Vähän niinkun ilotulitusraketit. Nekin on jo valmiiksi tankattuja kun ne ostaa marketista eikä yleensä räjähdä muovikassiin vaikka tulisi pieni kolhu kylkeen. Ongelmat tulee siinä, että vaikka kiinteän polttoaineen rakettia pystyy ohjaamaan joten kuten, sitä ei pysty sammuttamaan nyt vaikka siinä kohtaa, kun pitäisi alkaa laskeutumaan kohti Moskovaa sieltä sub-orbital radalta. Jenkit ratkaisi tän niin, että raketin kyljessä on tuuletusaukkoja, jotka räjäytetään auki kun on aika sammuttaa. Jäljellä oleva ruuti pölläytetään avaruuteen.
Toinen juttu on sitten se, että raketin navigointisysteemit täytyy olla päällä kokoajan. Olis tosi nastaa huoltaa jotain hyrräkompassia, joka on käynnistetty 60-luvulla ja pyörinyt siitä asti taukoamatta.
Minuteman nimitys tulee mun tietääkseni jostain jenkkien vapaussodan ajoilta. Joka kylässä oli ukkoja, jotka nukkui kivääri vieressään jos sattuu engelsmanni tai intiaani tulemaan MEIDÄN MAILLE! Näitä ukkoja kutsuttiin nimellä minuteman. Mua on joskus makkarissa kutsuttu minutemaniksi, mutta olen lähes varma, että mannertenvälisiä ohjuksia ei silti nimetty mun mukaan.
Pelien graffa-asetuksista on tuttu vsync ja sen varmaan kaikki tietää, mitä se tarkoittaa. Sitten on nämä nVidian GSync ja AMD/VESAn Freesync. Mitä nämä kaksi jälkimmäistä tarkoittaa ja ennenkaikkea, mitä käytännön hyötyä niillä sitten saavutetaan?
Toinen juttu on sitten se, että raketin navigointisysteemit täytyy olla päällä kokoajan. Olis tosi nastaa huoltaa jotain hyrräkompassia, joka on käynnistetty 60-luvulla ja pyörinyt siitä asti taukoamatta.
Minuteman nimitys tulee mun tietääkseni jostain jenkkien vapaussodan ajoilta. Joka kylässä oli ukkoja, jotka nukkui kivääri vieressään jos sattuu engelsmanni tai intiaani tulemaan MEIDÄN MAILLE! Näitä ukkoja kutsuttiin nimellä minuteman. Mua on joskus makkarissa kutsuttu minutemaniksi, mutta olen lähes varma, että mannertenvälisiä ohjuksia ei silti nimetty mun mukaan.
Pelien graffa-asetuksista on tuttu vsync ja sen varmaan kaikki tietää, mitä se tarkoittaa. Sitten on nämä nVidian GSync ja AMD/VESAn Freesync. Mitä nämä kaksi jälkimmäistä tarkoittaa ja ennenkaikkea, mitä käytännön hyötyä niillä sitten saavutetaan?
"Rontti rakkauden työssä.." -Mr. Joni