PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
Re: Age of Conan + beta
"EVE:ssä se tosin on vain pieni osa peliä kun taas WOW perustuu kokonaisuutena samaan touhuun: tämmöiseen pikkupoikien pippelinvenytyskisaan."
Ai oliko eve jotakin muutakin kuin resursseilla lesoomista? Luulin, että siinä rakennettiin henkilökohtaista asemaa ja taidot määräävät pärjäämisen asteen.
"Evessä viikon pelannut hahmo voi olla se ratkaiseva tekijä 400 pelaajan laivueen rähinässä pvp:ssä."
Arena seasonin kestäessä useita kuukausia otetaan pitkään mittaa kenen digipippeli venyy pisimmälle. Toisaalta, mikäli evessä on yksilösuoritukset merkitsemättömiä suurissa kahakoissa, miksi pelata, kun voi kaivaa botin esille ja mennä kasvattamaa forumille miehuuttaan - eikun.
xD
Ai oliko eve jotakin muutakin kuin resursseilla lesoomista? Luulin, että siinä rakennettiin henkilökohtaista asemaa ja taidot määräävät pärjäämisen asteen.
"Evessä viikon pelannut hahmo voi olla se ratkaiseva tekijä 400 pelaajan laivueen rähinässä pvp:ssä."
Arena seasonin kestäessä useita kuukausia otetaan pitkään mittaa kenen digipippeli venyy pisimmälle. Toisaalta, mikäli evessä on yksilösuoritukset merkitsemättömiä suurissa kahakoissa, miksi pelata, kun voi kaivaa botin esille ja mennä kasvattamaa forumille miehuuttaan - eikun.
xD
Czar.webhop.net - Elämä hymyilee välillä. Välillä se virnistää. Joskus se hykertelee. Nyt se nauraa silmistä vettä vuotaen.
- plasmis
- Postman (posts always twice)
- Posts: 2070
- Joined: 14 Jun 2005 19:39
- #IRC: plasmis @ ircnet
- Eve-Online alias: Eihok & Sinebrychoff
- WoT: Plasmis
- WoW alias: Paukku (?)
- Origin: PlasmaPekka
- xboxlive: PlasmaPekka
- Steam: plasmis
- Location: Tampere, Suomen Saksa
- Contact:
Re: Age of Conan + beta
Se on ihan ok, tiedän sinut tuntien, että teit sen hyvästä tahdosta!Boogey Trollius wrote: EDIT: Sorry plasmis, poistelin sulta vähän viestejä. Innostuit ehkä hieman liikaa taistelemaan ;).
Millos pääsee tandemiin? Kestääkö narut?

Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
Tuosta pvpeen osuudesta: wowi on valitettavasti mennyt liikaa pvp-pelaamisen suuntaan. Areenat, Bgeet, ja sun muut. Joitakin kymmenissä tuhansissa eur palkinnot menivät viime pvp turnauksissa molemmissa.
Czar.webhop.net - Elämä hymyilee välillä. Välillä se virnistää. Joskus se hykertelee. Nyt se nauraa silmistä vettä vuotaen.
Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
Joku apina pilkko tätä ketjua kesken kärkevän kirjoitelman, mutta Copy&Paste ei petä ikinä..
Hui.. kaksi tietääkseni järkevää ihmistä, Czar ja Boogey molemmat alentuneet moiseen vääntöön. Kumpikaan ei tajua hevon vittua toisen kannasta taikka "pelinautinnosta", mutta liekit lentää.
Boogey, ei nyt mennä yhtään WoW PvP juttuihin, se on ihan oma tarinansa. Noi WoW ns. loppupään instanssit ja bossit ja sen semmoset on ihan eri juttu kun pamauttaa alus EvEn PvPssä. Ok, yhdestä reissusta tuleva tappio ei varsinaisesti ole ihmeellinen, mutta.. noh, jos sitä vertaisi vaikka jonkun sikahankalan yksinpelin sikahankalaan loppubossiin (anteeksi Czar jos vertaus menee ihan vituksi), johon kuitenkin pitää vääntää enstesnäkkii se 25 jätkää yhtäaikaa "pelaamaan se läpi" ja toisekseen siihen valmistautuminen todellakin ottaa enemmän vaivaa ja aikaa kun yhden helvetin BSn menetys EvEn mitäänsanomattomassa fleetbattlessa jossa vain katsot listalta nimen ja ammut kun käsketään. Lopetat kun alus paukahti alta. Porukat jotka selvittelevät ensimmäisenä noita päällikköhirmustuksia todellakin panostavat siihen niin peliaikaa, ihan vaan jo vaikka pelkästään grindaten resursseja (vrt. EvE poraaminen esim.) ja toisekseen harjoitellessa taktiikkaa, hioessa sitä paremmaksi tappiosta toiseen. Oletko Boogey kykenevä ymmärtämään, että tavoitteen saavuttaminen kuukauden taikka kahden yrittämisen jälkeen, olkoon se sitten mikä tahansa, tuntuu onnistumiselta?
Czar, vertailet Eveä ja siinä tapahtuvaa PvP matsausta nyt kaikenmaaliman UT ja.. mitälie semmosiin hetken hurma peleihin. Katsos kun se sun UT matsi kestää sen puoli tuntia jos oikein sitkeä kämpperi sattuu. EvEssä samaa sotaa on käyty..öö.. oliko se nyt 2002 lähtien (graffojaonpäivitettyvälillä). Ymmärrät varmaan itsekin, että lähtökohdat koko hommalle on vähän toisenlaiset kuin tuollaisessa "paras kolmesta" turnauksessa. Koko homma on vähän eri pohjalla. Ei siellä EvEssä menetetä epixejä kun tulee tappio. Siellä menetetään alueita ja sen mukana resurssituotantoa ja oikeutta olla alueella kun tulee viikon aikana tappio tuhannelle pelaajalle. Viikossa ehtii romuttaa kalustoa aika paljon itse kukin noista tuhannesta pelaajasta. Ei liene tarvitse selittää, että idea ei ole saada yhdelle peelolle sitä parasta ja hienointa kamaa, jota on kerätty 3 vuotta, vaan idea on hoitaa tuotanto, rahtaus, eli koko logistiikkaketju että on rautaa mitä romuttaa. Tämän lisäksi täytyy pitää se 1k pelaajaa motivoituneena, organisoituneena, järjestyksessä ja pelin näin salliessa, viihtymässä. Czarkin varmaan tajuat, että jos onnistut edellä mainitun kampanjan jälkeen valtaamaan punikeilta jonkin tietyn alueen, sen puolustamisessa ja omana pitämisessä on aivan erityinen viba? Ei mennä Orgrimmariin taikka Shattrathiin katteleen tapahtumia, vaan koko peli pyörii siellä omalla alueella, mikä omilla menetyksillä ja menestyksillä vallattiin.
..vittu mitä ääliöitä, niinku oikeesti..
Hui.. kaksi tietääkseni järkevää ihmistä, Czar ja Boogey molemmat alentuneet moiseen vääntöön. Kumpikaan ei tajua hevon vittua toisen kannasta taikka "pelinautinnosta", mutta liekit lentää.
Boogey, ei nyt mennä yhtään WoW PvP juttuihin, se on ihan oma tarinansa. Noi WoW ns. loppupään instanssit ja bossit ja sen semmoset on ihan eri juttu kun pamauttaa alus EvEn PvPssä. Ok, yhdestä reissusta tuleva tappio ei varsinaisesti ole ihmeellinen, mutta.. noh, jos sitä vertaisi vaikka jonkun sikahankalan yksinpelin sikahankalaan loppubossiin (anteeksi Czar jos vertaus menee ihan vituksi), johon kuitenkin pitää vääntää enstesnäkkii se 25 jätkää yhtäaikaa "pelaamaan se läpi" ja toisekseen siihen valmistautuminen todellakin ottaa enemmän vaivaa ja aikaa kun yhden helvetin BSn menetys EvEn mitäänsanomattomassa fleetbattlessa jossa vain katsot listalta nimen ja ammut kun käsketään. Lopetat kun alus paukahti alta. Porukat jotka selvittelevät ensimmäisenä noita päällikköhirmustuksia todellakin panostavat siihen niin peliaikaa, ihan vaan jo vaikka pelkästään grindaten resursseja (vrt. EvE poraaminen esim.) ja toisekseen harjoitellessa taktiikkaa, hioessa sitä paremmaksi tappiosta toiseen. Oletko Boogey kykenevä ymmärtämään, että tavoitteen saavuttaminen kuukauden taikka kahden yrittämisen jälkeen, olkoon se sitten mikä tahansa, tuntuu onnistumiselta?
Czar, vertailet Eveä ja siinä tapahtuvaa PvP matsausta nyt kaikenmaaliman UT ja.. mitälie semmosiin hetken hurma peleihin. Katsos kun se sun UT matsi kestää sen puoli tuntia jos oikein sitkeä kämpperi sattuu. EvEssä samaa sotaa on käyty..öö.. oliko se nyt 2002 lähtien (graffojaonpäivitettyvälillä). Ymmärrät varmaan itsekin, että lähtökohdat koko hommalle on vähän toisenlaiset kuin tuollaisessa "paras kolmesta" turnauksessa. Koko homma on vähän eri pohjalla. Ei siellä EvEssä menetetä epixejä kun tulee tappio. Siellä menetetään alueita ja sen mukana resurssituotantoa ja oikeutta olla alueella kun tulee viikon aikana tappio tuhannelle pelaajalle. Viikossa ehtii romuttaa kalustoa aika paljon itse kukin noista tuhannesta pelaajasta. Ei liene tarvitse selittää, että idea ei ole saada yhdelle peelolle sitä parasta ja hienointa kamaa, jota on kerätty 3 vuotta, vaan idea on hoitaa tuotanto, rahtaus, eli koko logistiikkaketju että on rautaa mitä romuttaa. Tämän lisäksi täytyy pitää se 1k pelaajaa motivoituneena, organisoituneena, järjestyksessä ja pelin näin salliessa, viihtymässä. Czarkin varmaan tajuat, että jos onnistut edellä mainitun kampanjan jälkeen valtaamaan punikeilta jonkin tietyn alueen, sen puolustamisessa ja omana pitämisessä on aivan erityinen viba? Ei mennä Orgrimmariin taikka Shattrathiin katteleen tapahtumia, vaan koko peli pyörii siellä omalla alueella, mikä omilla menetyksillä ja menestyksillä vallattiin.
..vittu mitä ääliöitä, niinku oikeesti..
"Rontti rakkauden työssä.." -Mr. Joni
- Boogey Trollius
- Sky Marshall
- Posts: 1808
- Joined: 13 May 2005 21:06
Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
Emmä mitään moiseen WoW-aiheeseen liittyen ole edes sanonut. Itseasissa sanoin tänään Aniselle, että voitais pelailla vähän WoWia kun kuulema tankkia tarvittais ja mä olen aina tykännyt tankkauksesta. Ja se osaa tosi hyvin boostimisen.Rontti wrote:Oletko Boogey kykenevä ymmärtämään, että tavoitteen saavuttaminen kuukauden taikka kahden yrittämisen jälkeen, olkoon se sitten mikä tahansa, tuntuu onnistumiselta?
Hyvä summa summarin kuitenkin, lukuunottamatta että et huomannut ketkä täällä kinasteli ;).
Inactive. Contact with Instant Messanger.
Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
Pienessä bissessä tässä.. ei kaikkea voi tajuta ;)Boogey Trollius wrote:Hyvä summa summarin kuitenkin, lukuunottamatta että et huomannut ketkä täällä kinasteli ;).
"Rontti rakkauden työssä.." -Mr. Joni
- plasmis
- Postman (posts always twice)
- Posts: 2070
- Joined: 14 Jun 2005 19:39
- #IRC: plasmis @ ircnet
- Eve-Online alias: Eihok & Sinebrychoff
- WoT: Plasmis
- WoW alias: Paukku (?)
- Origin: PlasmaPekka
- xboxlive: PlasmaPekka
- Steam: plasmis
- Location: Tampere, Suomen Saksa
- Contact:
Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
Ja sitten oli vielä tämän täysin idiootin HKn jutut siinä välissä, jotka taas moderoitiin. Perkele.
Last edited by Boogey Trollius on 26 Jan 2008 06:22, edited 1 time in total.
Reason: Identity information removed
Reason: Identity information removed
Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
Jooh.. kello 0504 kirjoitettu wall of text lauantai aamuna. On taas ollu Rontti vedossa..
Noh, niinkuin Boogey sanoi, nimet ei tainnu aivan mennä nappiin tuossa. Kuitenkaan ei kyllä voi sanoa, että olisin mitenkään eri mieltä näin aamusellakaan. Tosin miehuusmittari näyttää vieläkin 1,4 promillea. Muutelkaa niitä nimiä sieltä kukin mielessään, itse en jaksa nyt justiinsa editoida.
Noh, niinkuin Boogey sanoi, nimet ei tainnu aivan mennä nappiin tuossa. Kuitenkaan ei kyllä voi sanoa, että olisin mitenkään eri mieltä näin aamusellakaan. Tosin miehuusmittari näyttää vieläkin 1,4 promillea. Muutelkaa niitä nimiä sieltä kukin mielessään, itse en jaksa nyt justiinsa editoida.
"Rontti rakkauden työssä.." -Mr. Joni
- Zakar
- Officer, Sisu
- Posts: 3022
- Joined: 08 Jun 2005 14:26
- #IRC: Zakar@QNet
- Battletag: Zakar#2207
- WoT: ZakarFin
- WoW alias: Zakár, Zakarian
- Origin: ZakarFin
- Steam: samissm
- Location: Espoo
Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
Nykyään wowissakin on PVP:hen vähän lisäilty suolaa, en tiedä kuinka moni kommentoi aiheesta kahden vuoden takaisella kokemuksella. On tullut arenat ja uusi pvp-statti resilience. Joku mainitsi että bg:llä porukkaa idlaa, tämän estämiseksi Blizzard on lisännyt pelaajille mahdollisuuden ilmoittaa idlaavista pelaajista. Tarpeeksi moni kun ilmoittaa niin ko. pelaaja ei saa honoria yms. palkintoja bg:llä olostaan. Lisäksi Blizzard on alkanut seuraamaan pelaajia jotka usein raportoidaan ja antamaan banneja sekä poistaneet jo saatua honoria tai jopa pvp-kamoja tämän seurauksena.
Itse en ole niin pahasti tuohon wowin PVP:hen hurahtanut ennen, mutta nyt viime aikaisten tapahtumien takia hieman enemmän sitäkin kokeilleena, varsinkin arenat tuntuvat maittavilta. Pärjätäkseen arenalla tarvii tietty myös honoria "grindata" bg:llä että saa niitä honor-kamoja arena-kamojen lisäksi. Mutta sekin on mennyt mukavasti kun on tullut ns. daily questit myös bg:lle josta saa mukavan annoksen honor-pisteitä.
Itselle Wow on se ensimmäinen mmo-peli etten osaa sen paremmin kommentoida missä tuo olisi paremmin tehtynä, niitäkin varmasti löytyy ja kuten jo aiemmin todettu, nää on pitkälti makuasioita. Mutta tuo Conanin blood money ja sen tajuaminen että kaikki kamat ei lähdekään kuolemasta vaan pankissa tms säilyy kamat kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta konseptilta.
Itse en ole niin pahasti tuohon wowin PVP:hen hurahtanut ennen, mutta nyt viime aikaisten tapahtumien takia hieman enemmän sitäkin kokeilleena, varsinkin arenat tuntuvat maittavilta. Pärjätäkseen arenalla tarvii tietty myös honoria "grindata" bg:llä että saa niitä honor-kamoja arena-kamojen lisäksi. Mutta sekin on mennyt mukavasti kun on tullut ns. daily questit myös bg:lle josta saa mukavan annoksen honor-pisteitä.
Itselle Wow on se ensimmäinen mmo-peli etten osaa sen paremmin kommentoida missä tuo olisi paremmin tehtynä, niitäkin varmasti löytyy ja kuten jo aiemmin todettu, nää on pitkälti makuasioita. Mutta tuo Conanin blood money ja sen tajuaminen että kaikki kamat ei lähdekään kuolemasta vaan pankissa tms säilyy kamat kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta konseptilta.
Last edited by Zakar on 26 Jan 2008 14:08, edited 1 time in total.
<@Grif^Work> saken ois pitäny muuttaa nimekseen Slackke
Vek'nilash: Zakár - Chainhealer | Zakarian - Holy diver/"worst healer ever" -random dps warrior
Ravencrest: Zakaranth - DKtank | Mohko - more dots
IRC: Zakar@Qnet
Vek'nilash: Zakár - Chainhealer | Zakarian - Holy diver/"worst healer ever" -random dps warrior
Ravencrest: Zakaranth - DKtank | Mohko - more dots
IRC: Zakar@Qnet
- Markku
- Brigadier General
- Posts: 548
- Joined: 14 Sep 2004 19:26
- Battletag: Castor#2750
- Eve-Online alias: Markku
- WoT: Castoor
- WoW alias: Castoor
- Steam: Castor
- Location: Tampere
Re: Age of Conan + beta
Minkä takia Czar vertaat peliä jatkuvasti oikeaan elämään?Czar wrote:Väärälle jannulle jehittelet, mutta juu, jatketaan sitten. End game wow on top 2% server populaatiosta ja siihen päästäkseen on pakko osata keskiarvopelaajan ulottumattomissa olevia asioita. Kuten sinä todennäköisesti. Kun olet kaatanut Naxxramasesta 4 bosea, Bwl kaikki, Aq40 kaikki paitsi 2 vikaa ja Black Templestä kaikki paitsi 4 vikaa - huomaat, että ilman niitä kerättyjä tavaroita tai matkan varrella tulleita taitoja et pääsekään sinne. Wowaajat käyttävät wowwiki.com -sivustoa, voinet lukea sieltä kuinka paljon tulee osata, jotta on hyvä pelaaja. Pelkkä kamankerääminen ei riitä.Boogey Trollius wrote:On pelejä joissa pelataan "omaisuudesta" tai "kamoista", ja pelejä joissa kehitetään äijää, äijän osaamista ja pelaajan osaamista pelata äijää. Ne pelit jossa voit menettää kantamasi/sillä hetkellä käyttämäsi kamat ovat jälkimmäistä kastia.Czar wrote:Kuten sanottu, 10 miljoonaaa wowipelaajaa tietää, mistä on kyse. D2-hc-ladder on niille, joille ei merkitse kerätty omaisuus mitään. Minä en esimerkiksi pelaa yhtään peliä, jossa voin menettää kaiken ansaitsemani omaisuuden - vain idiootti tekee työtä turhaan aloittaakseen taas kaiken alusta.
Miettikääpä - teette ensin duunia 10euroa per h tuntipalkalla purkerilafkassa ja sitten sinut "känkitään" ja olet menettänyt viimeisen vuoden työt - what a wonderful thrill - let's do it again.
Eiksje?
Niin, ja vain täysi idioottihan sellaisessa pelissä pitää koko omaisuuttaan mukanaan. Eiksje?
Ja täysi idioottihan oli se, joka kommentoi vain avatuakseen toiselle - huomaathan eron: minulla oli sentään informaatiota esitettävänä. Sinun pointtisi jäi pimentoon. Ja koska top end 2% vaatii enemmän kuin normipelaaja pystyy suorittamaan, peliosani ei kuvasta sanomaasi. Joko sinulla ei ollut riittävästi tietämystä tai heittelit lonkalta jotakin.
Tai puetaan esimerkki kuvainnollisesti toisiksi sanoiksi: teet töitä yrityksessä ja keräät mammonaa, kunnes joku tulee ja lyö sinua takaraivoon, tuhoaa yrityksesi polttamalla sen ja menetät lisäksi puhekykysi. Tietysti pidäthän tätä hyvänä pelinä ja alat rakentamaan menetettyä omaisuuttasi takaisin ja yritystäsi sekä tietty normaalia puhetapaa.
Tarvehan oli saada thrilliä elämään - eiksje?
- Graghack
- General
- Posts: 867
- Joined: 28 Nov 2006 21:00
- Battletag: Grägi#2826
- WoW alias: Borekupla, Grägi *retired*
- Location: Helsinki
Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
Kuinkahan kivoja ja thrillaavia nämä pelit olisivat ilman forumeita ;)
These incomprehensible Goofballs are always giving me everything they have to save me. So I need to answer to their incomprehensibility in kind! -kill la kill-
- Raivotar
- Lieutenant Colonel
- Posts: 387
- Joined: 15 Mar 2004 20:28
- Eve-Online alias: Raivotar
- WoW alias: Raivotar/Nuitari
- Waralias: Raivo
- Darkfall alias: Raivo Astarot
- Location: Porvoo, Finland
- Contact:
Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
Vittu jumalauta! Miten oon tälläsen missanu? Nyt tarvii hakea ammuksia...

Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
"Minkä takia Czar vertaat peliä jatkuvasti oikeaan elämään?"
Huomenta.
Koska loppujen lopuksi kaikki mitä ihminen tekee normielämässä heijastuu tämän harrastuksiin. Ne samat lainalaisuudet näkyvät ihmisen päivittäisessä käytöksessä, periaatemaailmassa ja tavoitteissa.
Minä kulutan ison loven omaa aikaani tiettyjen harrastusten parissa ja näen samalla lailla yhtäläisyyksiä harrastusteni ja muun elämän välillä. Tunnustan, että on olemassa ihmisiä - merkittäviä poikkeuksia, joilla on tarkoituksenomaisia pitkän ajan pyrkimyksiä eroon omasta maneeri- ja tapakäytösmallista, jolla ihminen itseään ilmaisee. Mutta näissä tapauksissa, kokisin, että on kyse vain ääripään esimerkeistä. Ihminen pyrkii ilmaisemaan itseään pitkällä aikavälillä konsistentisi ja koherentisti.
Huomenta.
Koska loppujen lopuksi kaikki mitä ihminen tekee normielämässä heijastuu tämän harrastuksiin. Ne samat lainalaisuudet näkyvät ihmisen päivittäisessä käytöksessä, periaatemaailmassa ja tavoitteissa.
Minä kulutan ison loven omaa aikaani tiettyjen harrastusten parissa ja näen samalla lailla yhtäläisyyksiä harrastusteni ja muun elämän välillä. Tunnustan, että on olemassa ihmisiä - merkittäviä poikkeuksia, joilla on tarkoituksenomaisia pitkän ajan pyrkimyksiä eroon omasta maneeri- ja tapakäytösmallista, jolla ihminen itseään ilmaisee. Mutta näissä tapauksissa, kokisin, että on kyse vain ääripään esimerkeistä. Ihminen pyrkii ilmaisemaan itseään pitkällä aikavälillä konsistentisi ja koherentisti.
Czar.webhop.net - Elämä hymyilee välillä. Välillä se virnistää. Joskus se hykertelee. Nyt se nauraa silmistä vettä vuotaen.
- Fateless
- Forum Warrior
- Posts: 1084
- Joined: 14 Jun 2005 00:09
- Eve-Online alias: Ex-Frozen Light/Lagkills
- WoW alias: Frozenlight/ex-Fateless
- Location: Koti-työ-salibandykenttä-koti, Nummela
Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
"Kun gankitään ja pelaaja menettää kamaa pysyvästi -> pelaaja vittuuntuu peliin -> pelaaja lopettaa maksut -> epämenestyvä & tuottamaton peli."
Porukka ei ilmiselvästi pelannut semmoista MMO:ta kuin Neocron... :D JOS lähtee vetää pvp:tä parhaimmat kamat päällä mitä rahalla saa tietäen riskit => saa kärsiä omasta tyhmyydestään JOS kuolee.
</flamewar>
Porukka ei ilmiselvästi pelannut semmoista MMO:ta kuin Neocron... :D JOS lähtee vetää pvp:tä parhaimmat kamat päällä mitä rahalla saa tietäen riskit => saa kärsiä omasta tyhmyydestään JOS kuolee.
</flamewar>


- marix
- Forum Warrior
- Posts: 1121
- Joined: 25 Aug 2005 16:58
- #IRC: marix
- Battletag: Mari#2454
- WoT: maribeibe
- WoW alias: Marix
- Location: Seinäjoki
- Contact:
Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
"Koska loppujen lopuksi kaikki mitä ihminen tekee normielämässä heijastuu tämän harrastuksiin. Ne samat lainalaisuudet näkyvät ihmisen päivittäisessä käytöksessä, periaatemaailmassa ja tavoitteissa."
oli tosi kiva aina nalkuttaa kaikille muille paitsi omalle miehelle! kiitos siitä ;) emmä kyl sit tiiä miten hmm.. autolla ajaminen, postin jakaminen, slameily ja kehrääminen on ikinä heijastunu mun wowimaailmaan..? ootteks huomannu? toistepäin se vois kyllä mennä, että heittelisin lumipalloja eli frostbolteja kaikkiin ohikulkeviin tuolla pitkin iltoja..
oli tosi kiva aina nalkuttaa kaikille muille paitsi omalle miehelle! kiitos siitä ;) emmä kyl sit tiiä miten hmm.. autolla ajaminen, postin jakaminen, slameily ja kehrääminen on ikinä heijastunu mun wowimaailmaan..? ootteks huomannu? toistepäin se vois kyllä mennä, että heittelisin lumipalloja eli frostbolteja kaikkiin ohikulkeviin tuolla pitkin iltoja..



Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
*shy* Kuningasalkomahooli taitaa olla, joillakin nimeltämainitsemattomilla kyseessä. Köh.Rontti wrote:Joku apina pilkko tätä ketjua kesken kärkevän kirjoitelman, mutta Copy&Paste ei petä ikinä..
Hui.. kaksi tietääkseni järkevää ihmistä, Czar ja Boogey molemmat alentuneet moiseen vääntöön. Kumpikaan ei tajua hevon vittua toisen kannasta taikka "pelinautinnosta", mutta liekit lentää.
Joskus valmistautuminen kestää "belttikrindin verran", joskus harjoitellaan 2-3kk bossinvääntöä. Tiimipeli sekä raidinliidaus ovat tärkeät osa raidien edistymistä. Hyvä nootti rahankeruusta, on että normijannu saa 200g aikaan kuluttamalla 2-4h siihen, raidi vie pahimmillaan ruokabuffit, flaskit, scrollit, korjjauskulut, hastepotut ja muut consumablet yhdiestyen usein suuremmaksi summaksi kuin yhdellä "belttikrindillä" saa päivässä aikaan.Noi WoW ns. loppupään instanssit ja bossit ja sen semmoset on ihan eri juttu kun pamauttaa alus EvEn PvPssä. Ok, yhdestä reissusta tuleva tappio ei varsinaisesti ole ihmeellinen, mutta.. noh, jos sitä vertaisi vaikka jonkun sikahankalan yksinpelin sikahankalaan loppubossiin (anteeksi Czar jos vertaus menee ihan vituksi), johon kuitenkin pitää vääntää enstesnäkkii se 25 jätkää yhtäaikaa "pelaamaan se läpi" ja toisekseen siihen valmistautuminen todellakin ottaa enemmän vaivaa ja aikaa kun yhden helvetin BSn menetys EvEn mitäänsanomattomassa fleetbattlessa jossa vain katsot listalta nimen ja ammut kun käsketään.
Kyllä niille ajoille voi mennä takki aukikin - köh. Tai sitten valmistautuneena - mieluiten kiitos.
Tottakai.Czar, vertailet Eveä ja siinä tapahtuvaa PvP matsausta nyt kaikenmaaliman UT ja.. mitälie semmosiin hetken hurma peleihin. Katsos kun se sun UT matsi kestää sen puoli tuntia jos oikein sitkeä kämpperi sattuu. EvEssä samaa sotaa on käyty..öö.. oliko se nyt 2002 lähtien (graffojaonpäivitettyvälillä). Ymmärrät varmaan itsekin, että lähtökohdat koko hommalle on vähän toisenlaiset kuin tuollaisessa "paras kolmesta" turnauksessa. Koko homma on vähän eri pohjalla.
Mutta tajuaako sen aamu 03:00 ja glugglug, köh.
Niin lähestyin asiaa thrillinhakupohjalta - en niinkään pitkäkestoisuuden tai strategisten resurssien panostuksen tai taitojen pohjalta. 2004 syksyn vääntö on niin kirkkaana mielessä samoin 2003 spring nw vtf oc ut99 5v5 div3, joka voitettiin vaikka div2 oli vastustiimi. Ne muistot ovat piirtyneet lujasti mieleen ja niistä on muistissa suurimmat thrillit. Elävöitymisellä saa aikaan paljon, mutta kun zonetat useamman tunnin vverran tittelistä pelin eteen, johon olet harjoitellu tiimisi kanssa vuoden juuri tätä turnausta vastaan - olet primed for the run, now all that remains is to see, do we beat them? Ja hengitys koholla odotat niitä muutamaa sekuntia, että pääset aloittamaan jotakin, jota varten olet valmistautunut niin paljon. Noh lopputuloksenä kädet tärisivät div 3 finaalissa ja sen jälkeen tunnin vielä. Panostus ja kaikki se präkkääminen oli riittänyt, div1 turnaus oli sellainen - jaa juu, daoc ja wowi ulkona(kohta) -mutta täpinät olivat kovat silti.
Pähkinänkuori: thrilli on mieletön kun tapellaan tittelistä.
Köh, minä en paljoa idlaile paitsi jos enchantaan porukoiden vaarusteita mainilla (Czarilla). Kas kun tuo onnistumisen tunne ja se thrill tulee niistä PvEe Encountereista. hyvä esimerkki: Kael'thasta harjoilteltiin 1kk noin ja 1.5kk meni sen kaatamsíseen. Joskus on perin juurin hankalaa saada 25 miestä vetämään juuri oikeat tanssiaskeleet. Kun Kael vihdoin kaatui - siitä huudettiin teamspeakissa korvat kipeeksi ja porukan euforia kesti parisen päivää putkeen. :)Czarkin varmaan tajuat, että jos onnistut edellä mainitun kampanjan jälkeen valtaamaan punikeilta jonkin tietyn alueen, sen puolustamisessa ja omana pitämisessä on aivan erityinen viba? Ei mennä Orgrimmariin taikka Shattrathiin katteleen tapahtumia, vaan koko peli pyörii siellä omalla alueella, mikä omilla menetyksillä ja menestyksillä vallattiin.
Suhteellisen pitkälti raid progress antaa pisimmälle kestävän onnistumisen tunteenm jonka tiedän. Se o niin salakavala, että siitä voi jopa snobiutua helposti.
"Kuinka hyviä me ollaankaan"
Czar.webhop.net - Elämä hymyilee välillä. Välillä se virnistää. Joskus se hykertelee. Nyt se nauraa silmistä vettä vuotaen.
Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
Elikkä siis, ajatukseni kaiketi oli, että millä auktoriteetillä taikka oikeudella kukaan dissaa toisen tapaa saada pelistä tai harrastuksista kicksejä? Henk. koht en ymmärrä, mitä Czar kumppaneineen näkee wow PvE:ssä ja katson omaavani oikeuden myös ilmaista mielipiteeni ja keskustella/väitellä asiasta. Mielipiteeni ei kuitenkaan muuta sitä faktaa, että Czar saa siitä kicksinsä ja nauttii kyseisestä pelistä ja sen haasteista, mikäpä minä olen sitä arvostelemaan. Hän maksaa oman accountinsa, ihan siinä kuin EvEläisetkin ja taaplaa sitten tyylillään. Pari ensimmäista sivua tässä ketjussa kuitenkaan eivät ole varsinaisesti keskustelua taikka väittelyä, vaan lähinnä "mun peli on paras, sun imee simpanssin kyrpää" tasoista paskanheittoa.
"Rontti rakkauden työssä.." -Mr. Joni
Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
Ronddi, normiolosuhteissa, kun sinulle sanoo asiayhteydestä riippumatta, että "en ymmärrä, miksi joku haluaa toistuvasti tehdä grindausta menettämänsä statuksen eteen", et edes lotkauttaisi korvaasi. Mutta kun mielipide pitää sisällään pari voimasanaa tai negatiivistä kritiikkiä, ottaa sen paljon helpommin itseensä -> vaikka sitä ei olisi suunnattu juurikaan eve-pelaajiin. Kyse on lukijan silmissä tapahtuvasta henkilökohtaistamisesta. Mikäli alun viestejä luen oikein: "hc-pelit sukkaa" on kaiken takana tai että "järjetöntä pelata peliä, jossa menettää ansaittuja resursseja". Niistä lukijan silmissä tulee äkkiä jotakin muuta. Kukaan ei eksplisiittisesti sanonut, että d2-hc-ladder on paskaa. Huomaa erona tässä se, että pelin luonteeseeen kohdistuva mielenilmaisu ei tarkoita henkilöhyökkäystä sen pelin pelaajia kohtaan. Mikäli se sellaiseksi muodostuu, niin pitää muistaa, että mielenilmaisija puhuu omista kokemuksistaan.
Kysehän oli mielipiteestä - ja nehän olivat ne joista kannatti kiistellä?
Kysehän oli mielipiteestä - ja nehän olivat ne joista kannatti kiistellä?
Czar.webhop.net - Elämä hymyilee välillä. Välillä se virnistää. Joskus se hykertelee. Nyt se nauraa silmistä vettä vuotaen.
- Raivotar
- Lieutenant Colonel
- Posts: 387
- Joined: 15 Mar 2004 20:28
- Eve-Online alias: Raivotar
- WoW alias: Raivotar/Nuitari
- Waralias: Raivo
- Darkfall alias: Raivo Astarot
- Location: Porvoo, Finland
- Contact:
Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
Teksti sisältää pakollista morahippaa..
Nii tiedän , Czar, että sä keskustelet thrillseeker pointista näit juttuja mu se tarkottaa että älä vaa lähe siin tapaukses mainitsemaa edes Eveä ku et edes pelaa sitä.
Ja mitä tulee näihi RL vertauksii ni mitäs sit ku Blizz vetää johdon irti seinäst ja menetät _kaiken_ mitä oot wowis tehny? Köysiklubi kutsuu vai vedätkö ne oikeutee? Sen mitä ymmärsin ni haluat sekä harrastuksis että RL:s vastinetta tuhlatulle ajalle? Joo iha hieno periaate mutta ilmeisest olet sen verran materialisti että yhdessä vietetty aika kavereiden kanssa ei tätä ole eli jos se ei näy rahana/esineinä jne ni se o paskaa käteen?
Nii viel sen verra että jos sä haluat elää pumpulis eli et riskeeraa (viittaus siihe laskuvarjo juttuun) ni GG ku autoa ajaa päälles seuraavas kadunkulmas tai kuten sanonta kuuluu "Kotiin on moni kuollut". Jokanen suksii tavallaan.
Seuraavassa osassa otetaan hanskat pois...
Eipä EvE mikää epämenestyvä & tuottamaton ole. You fail.Czar wrote: Kun gankitään ja pelaaja menettää kamaa pysyvästi -> pelaaja vittuuntuu peliin -> pelaaja lopettaa maksut -> epämenestyvä & tuottamaton peli.
Muah. Dazzle me with your words Agricola. Vittu mitä kamaa.Czar wrote: Koska loppujen lopuksi kaikki mitä ihminen tekee normielämässä heijastuu tämän harrastuksiin. Ne samat lainalaisuudet näkyvät ihmisen päivittäisessä käytöksessä, periaatemaailmassa ja tavoitteissa.
Minä kulutan ison loven omaa aikaani tiettyjen harrastusten parissa ja näen samalla lailla yhtäläisyyksiä harrastusteni ja muun elämän välillä. Tunnustan, että on olemassa ihmisiä - merkittäviä poikkeuksia, joilla on tarkoituksenomaisia pitkän ajan pyrkimyksiä eroon omasta maneeri- ja tapakäytösmallista, jolla ihminen itseään ilmaisee. Mutta näissä tapauksissa, kokisin, että on kyse vain ääripään esimerkeistä. Ihminen pyrkii ilmaisemaan itseään pitkällä aikavälillä konsistentisi ja koherentisti.
Totaalisesti missaan pointin täs vai missaako joku muu sittenkin.Czar wrote: "Evessä viikon pelannut hahmo voi olla se ratkaiseva tekijä 400 pelaajan laivueen rähinässä pvp:ssä."
Arena seasonin kestäessä useita kuukausia otetaan pitkään mittaa kenen digipippeli venyy pisimmälle. Toisaalta, mikäli evessä on yksilösuoritukset merkitsemättömiä suurissa kahakoissa, miksi pelata, kun voi kaivaa botin esille ja mennä kasvattamaa forumille miehuuttaan - eikun.
Jännä juttu mutta se todellakin on muutaki ku resursseilla lesoomista. No ehkä noi PvE hemmot (mission) hemmot tekevät tätä enemmän.Czar wrote: Ai oliko eve jotakin muutakin kuin resursseilla lesoomista? Luulin, että siinä rakennettiin henkilökohtaista asemaa ja taidot määräävät pärjäämisen asteen.
Nii tiedän , Czar, että sä keskustelet thrillseeker pointista näit juttuja mu se tarkottaa että älä vaa lähe siin tapaukses mainitsemaa edes Eveä ku et edes pelaa sitä.
Ja mitä tulee näihi RL vertauksii ni mitäs sit ku Blizz vetää johdon irti seinäst ja menetät _kaiken_ mitä oot wowis tehny? Köysiklubi kutsuu vai vedätkö ne oikeutee? Sen mitä ymmärsin ni haluat sekä harrastuksis että RL:s vastinetta tuhlatulle ajalle? Joo iha hieno periaate mutta ilmeisest olet sen verran materialisti että yhdessä vietetty aika kavereiden kanssa ei tätä ole eli jos se ei näy rahana/esineinä jne ni se o paskaa käteen?
Nii viel sen verra että jos sä haluat elää pumpulis eli et riskeeraa (viittaus siihe laskuvarjo juttuun) ni GG ku autoa ajaa päälles seuraavas kadunkulmas tai kuten sanonta kuuluu "Kotiin on moni kuollut". Jokanen suksii tavallaan.
Ou really...you dont say..Czar wrote: Se o niin salakavala, että siitä voi jopa snobiutua helposti.
Seuraavassa osassa otetaan hanskat pois...

Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games
"Eipä EvE mikää epämenestyvä & tuottamaton ole. You fail."
Niin 400k maksavaa asiakastahan oli sama kuin 10000k maksavaa asiakasta. Viime lukeman perusteella wow on kyllästänyt markkinat vieden muiden pelien ohjelmistotaloilta markkinat. Ja siten 400k pelitalo on "fail".
Niin 400k maksavaa asiakastahan oli sama kuin 10000k maksavaa asiakasta. Viime lukeman perusteella wow on kyllästänyt markkinat vieden muiden pelien ohjelmistotaloilta markkinat. Ja siten 400k pelitalo on "fail".
Czar.webhop.net - Elämä hymyilee välillä. Välillä se virnistää. Joskus se hykertelee. Nyt se nauraa silmistä vettä vuotaen.