PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games

Discussion about current and upcoming games without existing FinNexus clan.
Czar
Colonel
Posts: 448
Joined: 23 May 2006 17:54
Location: Hellsinki

Re: Age of Conan + beta

Post by Czar » 25 Jan 2008 20:01

Kuolema ei vaan merkkaa oikein mitään. Tietysti siinä menee aikaa, mutta tylsää nyt on ketään tappaa sen takia.
Kun gankitään ja pelaaja menettää kamaa pysyvästi -> pelaaja vittuuntuu peliin -> pelaaja lopettaa maksut -> epämenestyvä & tuottamaton peli.

Mikään mmo-peli, jossa menettää pysyvästi kamojaan ei ole päässy 3milj. pelaajan paremmalle puolelle. Lähin varteenotettava taitaa olla eve reilusti alle 500´000 pelaajan voimin.
Czar.webhop.net - Elämä hymyilee välillä. Välillä se virnistää. Joskus se hykertelee. Nyt se nauraa silmistä vettä vuotaen.

ZyelarRotten
Ponyboy
Posts: 28
Joined: 27 Jul 2007 18:47
Eve-Online alias: Zyelar
Location: Six feet under, Oulu, Finland

Re: Age of Conan + beta

Post by ZyelarRotten » 25 Jan 2008 21:29

Tuo kuolemahomma on tällä hetkellä melko pieni seikka. Pelissä on kuitenkin "Blood money" jota hankitaan toisia pelaajia tappamalla.

"Blood Coins are effectively the currency of combat in the Border Kingdoms, tokens taken from the dying corpses of your foes. These Blood Coins are a mark of victory amongst combatants that will serve as bragging rights, status symbols and also a very useful currency in itself."

Ja tämmöistä linkkiä löyty: http://aoc.wikia.com/wiki/Death ...

Itse tulen hankkimaan pelin 100% varmasti. Odotan tätä peliä kuin kuuta nousevaa.. Stygian Assassin ftw! :twisted:

User avatar
plasmis
Postman (posts always twice)
Posts: 2074
Joined: 14 Jun 2005 19:39
#IRC: plasmis @ ircnet
Eve-Online alias: Eihok & Sinebrychoff
WoT: Plasmis
WoW alias: Paukku (?)
Origin: PlasmaPekka
xboxlive: PlasmaPekka
Steam: plasmis
Location: Tampere, Suomen Saksa
Contact:

Re: Age of Conan + beta

Post by plasmis » 25 Jan 2008 22:11

Czar wrote:Mikään mmo-peli, jossa menettää pysyvästi kamojaan ei ole päässy 3milj. pelaajan paremmalle puolelle. Lähin varteenotettava taitaa olla eve reilusti alle 500´000 pelaajan voimin.
Hyvä vaan, karsii liian pehmeän aineksen pois.

Muutenkin, lähes poikkeuksetta nuo pelaajamääriltään keskikastin mömmömmörpgit ovat olleet niitä parempia pelejä. Pelkkään pelaajamäärään tuijottaminen ei ole ollut koskaan mikään laadun tae, sanoisin että pikemminkin päinvastoin.

User avatar
cilppiz
Lieutenant General
Posts: 787
Joined: 24 Apr 2005 00:20
Eve-Online alias: Cilppiz
Location: Finland

Re: Age of Conan + beta

Post by cilppiz » 25 Jan 2008 22:24

PvP ilman todellista riskiä menettää kamansa/taito pisteitä tuo huomattavan varjopuolen mukanaan. Toivottavasti parhaitten "kamojen" grindaaminen on tehty saatanallisen hankalaksi tai ko. PvPstä menee hyvin nopeasti hohto kun kaikki vetää samalla endgame setillä...

Mitään tietoa miten tämä on ehkäisty tässä pelissä?



Asiasta hiekkakelloon. Tuo kuolemasta rankaisematta jättäminen on varmaan pääsyynä ettei näitä "menestyksekkäitä" MMO pelejä juuri tunneta PvP skenen ansiosta vaan lähinnä NPC mobstereiden grindaamisesta.
Image

Czar
Colonel
Posts: 448
Joined: 23 May 2006 17:54
Location: Hellsinki

Re: Age of Conan + beta

Post by Czar » 26 Jan 2008 00:05

Kuten sanottu, 10 miljoonaaa wowipelaajaa tietää, mistä on kyse. D2-hc-ladder on niille, joille ei merkitse kerätty omaisuus mitään. Minä en esimerkiksi pelaa yhtään peliä, jossa voin menettää kaiken ansaitsemani omaisuuden - vain idiootti tekee työtä turhaan aloittaakseen taas kaiken alusta.

Miettikääpä - teette ensin duunia 10euroa per h tuntipalkalla purkerilafkassa ja sitten sinut "känkitään" ja olet menettänyt viimeisen vuoden työt - what a wonderful thrill - let's do it again.

Eiksje?
Czar.webhop.net - Elämä hymyilee välillä. Välillä se virnistää. Joskus se hykertelee. Nyt se nauraa silmistä vettä vuotaen.

User avatar
Roninman
Lieutenant General
Posts: 741
Joined: 18 Mar 2004 03:09
Eve-Online alias: Roninman
WoT: Roninman
WoW alias: Grondal
Location: Dominican Republic

Re: Age of Conan + beta

Post by Roninman » 26 Jan 2008 00:16

10 miljoonasta WoW pelaajasta suurin osa ei tiedä paskan vertaa muista Mmo peleistä... Montako itse pelannut?

WOWiin kyseistä ei tulla ikinä saamaan, koska peli ruokkii vain pelaajien ahneutta. Lisälevy näytti millaisena huorana Blizzu porukkaa pitää.

Czar
Colonel
Posts: 448
Joined: 23 May 2006 17:54
Location: Hellsinki

Re: Age of Conan + beta

Post by Czar » 26 Jan 2008 00:17

UO, eve, lotro, wow, humm.. travian oli luokiteltu, mutten laskisi sitä. Edit: daoc tietty.

Paskan vertaa :) heh, kokemus yksinään ei ole tässä kyseessä vaan pelaajien mieltymykset tiettyihin pelityyppeihin. Vittuako sillä on väliä tykkääkö joku esim. evestä vai ei - itse pelaan end - game wowia ja valtaosa pelimekaniikoista on hallussa. 70 tason ollessa level cap ja yhdeksän eri hahmoluokkaa wowissa, voit katsoa signatuuristani paljon olen ehtinyt arvostaa tai kokeilla wowin kontentia.
Czar.webhop.net - Elämä hymyilee välillä. Välillä se virnistää. Joskus se hykertelee. Nyt se nauraa silmistä vettä vuotaen.

User avatar
Boogey Trollius
Sky Marshall
Posts: 1808
Joined: 13 May 2005 21:06

Re: Age of Conan + beta

Post by Boogey Trollius » 26 Jan 2008 00:44

Czar wrote:Kuten sanottu, 10 miljoonaaa wowipelaajaa tietää, mistä on kyse. D2-hc-ladder on niille, joille ei merkitse kerätty omaisuus mitään. Minä en esimerkiksi pelaa yhtään peliä, jossa voin menettää kaiken ansaitsemani omaisuuden - vain idiootti tekee työtä turhaan aloittaakseen taas kaiken alusta.

Miettikääpä - teette ensin duunia 10euroa per h tuntipalkalla purkerilafkassa ja sitten sinut "känkitään" ja olet menettänyt viimeisen vuoden työt - what a wonderful thrill - let's do it again.

Eiksje?
On pelejä joissa pelataan "omaisuudesta" tai "kamoista", ja pelejä joissa kehitetään äijää, äijän osaamista ja pelaajan osaamista pelata äijää. Ne pelit jossa voit menettää kantamasi/sillä hetkellä käyttämäsi kamat ovat jälkimmäistä kastia.

Niin, ja vain täysi idioottihan sellaisessa pelissä pitää koko omaisuuttaan mukanaan. Eiksje?
Inactive. Contact with Instant Messanger.

Czar
Colonel
Posts: 448
Joined: 23 May 2006 17:54
Location: Hellsinki

Re: Age of Conan + beta

Post by Czar » 26 Jan 2008 01:09

Boogey Trollius wrote:
Czar wrote:Kuten sanottu, 10 miljoonaaa wowipelaajaa tietää, mistä on kyse. D2-hc-ladder on niille, joille ei merkitse kerätty omaisuus mitään. Minä en esimerkiksi pelaa yhtään peliä, jossa voin menettää kaiken ansaitsemani omaisuuden - vain idiootti tekee työtä turhaan aloittaakseen taas kaiken alusta.

Miettikääpä - teette ensin duunia 10euroa per h tuntipalkalla purkerilafkassa ja sitten sinut "känkitään" ja olet menettänyt viimeisen vuoden työt - what a wonderful thrill - let's do it again.

Eiksje?
On pelejä joissa pelataan "omaisuudesta" tai "kamoista", ja pelejä joissa kehitetään äijää, äijän osaamista ja pelaajan osaamista pelata äijää. Ne pelit jossa voit menettää kantamasi/sillä hetkellä käyttämäsi kamat ovat jälkimmäistä kastia.

Niin, ja vain täysi idioottihan sellaisessa pelissä pitää koko omaisuuttaan mukanaan. Eiksje?
Väärälle jannulle jehittelet, mutta juu, jatketaan sitten. End game wow on top 2% server populaatiosta ja siihen päästäkseen on pakko osata keskiarvopelaajan ulottumattomissa olevia asioita. Kuten sinä todennäköisesti. Kun olet kaatanut Naxxramasesta 4 bosea, Bwl kaikki, Aq40 kaikki paitsi 2 vikaa ja Black Templestä kaikki paitsi 4 vikaa - huomaat, että ilman niitä kerättyjä tavaroita tai matkan varrella tulleita taitoja et pääsekään sinne. Wowaajat käyttävät wowwiki.com -sivustoa, voinet lukea sieltä kuinka paljon tulee osata, jotta on hyvä pelaaja. Pelkkä kamankerääminen ei riitä.

Ja täysi idioottihan oli se, joka kommentoi vain avatuakseen toiselle - huomaathan eron: minulla oli sentään informaatiota esitettävänä. Sinun pointtisi jäi pimentoon. Ja koska top end 2% vaatii enemmän kuin normipelaaja pystyy suorittamaan, peliosani ei kuvasta sanomaasi. Joko sinulla ei ollut riittävästi tietämystä tai heittelit lonkalta jotakin.

Tai puetaan esimerkki kuvainnollisesti toisiksi sanoiksi: teet töitä yrityksessä ja keräät mammonaa, kunnes joku tulee ja lyö sinua takaraivoon, tuhoaa yrityksesi polttamalla sen ja menetät lisäksi puhekykysi. Tietysti pidäthän tätä hyvänä pelinä ja alat rakentamaan menetettyä omaisuuttasi takaisin ja yritystäsi sekä tietty normaalia puhetapaa.

Tarvehan oli saada thrilliä elämään - eiksje?
Czar.webhop.net - Elämä hymyilee välillä. Välillä se virnistää. Joskus se hykertelee. Nyt se nauraa silmistä vettä vuotaen.

User avatar
LoneRock
Drunk old fart?
Posts: 610
Joined: 10 Feb 2005 00:56
Location: Salo,Finland

Re: Age of Conan + beta

Post by LoneRock » 26 Jan 2008 01:28

Äijä päis äijä-reeraamist, ankeleekisti tota tarvii pruuvata.
Somebody fucked up with the wrong guy.....

User avatar
cilppiz
Lieutenant General
Posts: 787
Joined: 24 Apr 2005 00:20
Eve-Online alias: Cilppiz
Location: Finland

Re: Age of Conan + beta

Post by cilppiz » 26 Jan 2008 01:49

Czar wrote:Kuten sanottu, 10 miljoonaaa wowipelaajaa tietää, mistä on kyse. D2-hc-ladder on niille, joille ei merkitse kerätty omaisuus mitään. Minä en esimerkiksi pelaa yhtään peliä, jossa voin menettää kaiken ansaitsemani omaisuuden - vain idiootti tekee työtä turhaan aloittaakseen taas kaiken alusta.

Miettikääpä - teette ensin duunia 10euroa per h tuntipalkalla purkerilafkassa ja sitten sinut "känkitään" ja olet menettänyt viimeisen vuoden työt - what a wonderful thrill - let's do it again.

Eiksje?
Meitä on moneen junaan...

Itse en voi kuvitella alkavani pelaamaan pelejä jotka perustuvat pitkälti puolimatkan-moninpelikokemuksiin (pelataan kavereiden kanssa mutta tietokonetta vastaan) tai joissa ei ole PvPtä josta saa kunnon kiksejä. Henkilökohtaisesti en voi kuvitella parempaa täpinänaiheuttajaa kuin tilannetta jossa pikseleitä 10,000€ arvosta (omaa tai vastustajan, kumpikin toimii) meinaa muuttua entisiksi pikseleiksi... Been there done that, hopefully get to do it again...

Toisekseen jotkut meistä pitävät omaisuutta jonka voi menettää suuremmassa arvossa, siitä kun täytyy pitää huolta sen sijaan että sen kanssa heiluu kuin puolukka pillussa ilman minkäänlaisia seuraamuksia.

Ja jos pelien "joissa voin menettää kaiken ansaitsemani omaisuuden" pelaajat ovat idiootteja niin kaippa sitten pelien jossa ei voi menettää mitään fanittajat ovat raukkiksia jotka eivät kestä pettymyksiä taikka takaiskuja ja joille griefer on kauhua aiheuttava kirosana.

Pelit ovat vähän kuin elokuvat, jotkut tykkää pelkästä Jimi Karreyn naamanvääntelystä ja jotkut hakevat laajempaa tunnekirjoa katsomalla myös draamaa, jännitystä, inhorealismia tai jopa puhdas splättäystä. Niin ja tietenkin pornoa. Se on vaan fiksumpaa kokea osaa noista tunnetiloista elokuvien ja pelien muodossa sen sijaan että "hankkiutuu känkittäväksi aikuistenelämässä ja menettää vuoden tienestin".

Kaikella kunnioituksella niitä kohtaan jotka karttavat HC pelimuotoja, meille kaikille se safe-mode ei vaan riitä.

PS: Tästä aiheesta voisi melkein tehdä oman säikeensä sen sijaan että gänkitään tämä Conan keskustelu
Image

Czar
Colonel
Posts: 448
Joined: 23 May 2006 17:54
Location: Hellsinki

Re: Age of Conan + beta

Post by Czar » 26 Jan 2008 02:00

Toki, splittiä vaan kehiin. Pelasin Ut99 div1 tasolla skillipelinä, 2004 syksyllä 8th pos. Ei maailman paras sijoitus, mutta kova oli vääntö. Fps pelit ovat se "voin menettää kaikkeni"-pelityyppi, jota pelailen. Mitä väliä jos tulee känkityksi ja menettää megaluokan aluksen, kun on cup-positio kyseessä? Juuri sellainen positio, jota ei koskaan saa takaisin.

Even pitäisi olla sellainen, että kun alus menee kuolee pilotti kanssa ja tekniikat sekä skillit nollautuvat - sitten se olisi on par d2-hc-ladderin kanssa. Muuten se on vaan kalpea kuvainnollistus siitä, millä tavalla hc-pelaaja tuntee oman thrillinsä.

Itse saan suurimman thrillin pvp-matseissa wowissa, ut99 cupeissa, theorycraftissä ja hahmonrakentamisessa sekä hankalien 25man pve-encounterien parissa.

"fiksumpaa kokea osaa noista tunnetiloista elokuvien ja pelien muodossa sen sijaan että "hankkiutuu känkittäväksi aikuistenelämässä ja menettää vuoden tienestin"
Itse en henkilökohtaisesti näe mitään järkeä kerätä työllä ja vaivalla jotakin, jonka sitten menettää kerrasta. Fiksumpaa olisi panostaa johonkin, joka kestää irl tai pelimaailmassa pitkään ja oppia saamaan thrillinsä pitkäkestoisista asioista.


Sivuhuomautus, jos tosiaan hc-pelaaminen on ainoa tapa pelata, niin silloin on arvostuspohjassa vikaa tai henkilö niin tunteeton, tai helposti kyllästyvä, ettei osaa arvostaa jatkuvaa kehitystä. Toisaalta hc-pelaaja profiloituu samalla periaatteella myös usein uhkapeluriksikin - rahathan voi kaikki pelata pois.
Czar.webhop.net - Elämä hymyilee välillä. Välillä se virnistää. Joskus se hykertelee. Nyt se nauraa silmistä vettä vuotaen.

User avatar
cilppiz
Lieutenant General
Posts: 787
Joined: 24 Apr 2005 00:20
Eve-Online alias: Cilppiz
Location: Finland

Re: Age of Conan + beta

Post by cilppiz » 26 Jan 2008 03:03

Omat modioikat rajoittuvat tuonne FINFL puolelle, mutta esim Boogey voi varmaan hoitaa homman koska aihe ainakin allekirjoittanutta kiinnostaa, jos vaikka saadaan muidenkin mielipiteitä. Toisaalta voitaisiin aloittaa vaikka alusta ja lontoolla niin pääsee koko kommuuni mukaan keskusteluun.

---------

Itse en ole 100% HC pelien ylin ystävä (sori jos annoin sellaisen kuvan) vaan haen peleistä tiettyä balanssia. EvEssä tämä tuntuu osuvan kuin naula silmään, siis meikäläisen silmään, ei yleisesti.

Siltävaralta että joku ei juuri paljoa EvEstä tiedä (itse en ole WoWia koskaan hölökohtaisesti kokeillut, aihe ei kiinnostanut ja PvP ei silloin julkaisuhetkellä kuulostanut mairittelevalta + olin jo koukussa EvEen)

EvEssä voi hukata maallisen mammonan joko taistelukentällä, markkinoilla tai joku voi esim kusettaa sen sinulta (täysin laillista). Kaikista edellämainituista vaaroista voi välttyä terveellä järjellä. Myös aikaan riippuvaiset taitopisteet (taitoa kehittyy 24/7 olet pelissä tai et, mutta sitä ei voi nopeuttaa online aktiivisuudella - oivallus CCPltä jonka avulla taukoa pitävät pelaajat yleensä pitävät tilit auki ja "kouluttavat" hahmojaan... ja raha virtaa CCPlle) voi hukata mutta tähän tarvitaan useampi peräkkäinen töppäys. Yksi peli-ilta umpikännissä ja 6kk treenaus hukkaan lienee mahdollista mutta todella epätodennäköistä.

Mitään virallisia laddereita ei ole, mutta se ei estä digipippelien paukuttelua. Itseasiassa FINFL kuuluu allianssiin joka on jo useamman vuoden ollut kaikkien huulilla ja jota 75-90% lopusta pelaajamäärästä yrittää parhaansa mukaan päästä eroon ja meille tämä tilanne sopii mainiosti. *sulkee silmänsä ja ajattelee 300 teemaa avaruudessa, siis ihan kirjaimellisesti*

Grieffaus on kova sana, PvPssä loppujen lopuksi aina vähän kyse juurikin tästä. Rahallinen hyöty on toisen tappamisesta on vaatimaton, mutta jos rikkominen maistuu paremmalta kuin rakentaminen ja kilpailumieltä löytyy... Griiffaamisesta vielä sen verran, että SAsta tuttu Goon porukka on pelissä mukana tavoitteena muka "pilata" kaikkien pelit mutta tähänasti vaikutus on ollut käänteinen.

/EDIT

Ja mitä tästä kaikesta jää käteen? No mukavia kokemuksia peli-iltojen muodossa hyvän kaveriporukan kanssa. Virtuaalimaailmasta en juuri muuta odotakkaan. Jos peli ja porukka ei maita, näitä kokemuksia on turha odottaa, toisinsanoen ei WoWissa onnistuisi meikäläiseltä vaikka EvEn porukalla kokeilisin.

Tällähetkellä EvEssä kuluva sota on jatkunut vajaat 2 vuotta, joten mistään lyhytkestoisesta instant-actionista ei voine puhua. Suurimpia end-game aluksia valmistellaan useampi kuukausi optimivauhdilla, toki ne voi menettää heti ekassa taistelussa, mutta toisaalta vanhimmat näistä ovat jo varsin iäkkäitä... Meillä on sanonta joka kuuluu "if you cant afford to loose, dont fly it" ja sen mukaan mennään.
Image

User avatar
plasmis
Postman (posts always twice)
Posts: 2074
Joined: 14 Jun 2005 19:39
#IRC: plasmis @ ircnet
Eve-Online alias: Eihok & Sinebrychoff
WoT: Plasmis
WoW alias: Paukku (?)
Origin: PlasmaPekka
xboxlive: PlasmaPekka
Steam: plasmis
Location: Tampere, Suomen Saksa
Contact:

Re: Age of Conan + beta

Post by plasmis » 26 Jan 2008 04:10

Czar wrote:Kuten sanottu, 10 miljoonaaa wowipelaajaa tietää, mistä on kyse.
Aika moni kärpänenkin tykkää paskasta.
Czar wrote:Eiksje?
Joo niin tykkää.

User avatar
Boogey Trollius
Sky Marshall
Posts: 1808
Joined: 13 May 2005 21:06

Re: Age of Conan + beta

Post by Boogey Trollius » 26 Jan 2008 04:34

Czar wrote:Ja täysi idioottihan oli se, joka kommentoi vain avatuakseen toiselle - huomaathan eron: minulla oli sentään informaatiota esitettävänä. Sinun pointtisi jäi pimentoon. Ja koska top end 2% vaatii enemmän kuin normipelaaja pystyy suorittamaan, peliosani ei kuvasta sanomaasi. Joko sinulla ei ollut riittävästi tietämystä tai heittelit lonkalta jotakin.

Tai puetaan esimerkki kuvainnollisesti toisiksi sanoiksi: teet töitä yrityksessä ja keräät mammonaa, kunnes joku tulee ja lyö sinua takaraivoon, tuhoaa yrityksesi polttamalla sen ja menetät lisäksi puhekykysi. Tietysti pidäthän tätä hyvänä pelinä ja alat rakentamaan menetettyä omaisuuttasi takaisin ja yritystäsi sekä tietty normaalia puhetapaa.

Tarvehan oli saada thrilliä elämään - eiksje?
Mistähän luolasta sä olet kömpinyt kun käyt virtuaalimiekka tanassa heti kimppuun kun tekstiä väärin ymmärrettyäsi et ollutkaan samaa mieltä?

Informaationi oli: Ei full-PVP peleissä menetetä koko omaisuutta kuollessa, ja vielä vähemmän siinä menetetään "kaikki se työ mitä olet tehnyt". Esim Evessä average battkeship-menetys meinaa, että ennen seuraavan päivän PvP:n oppia joudut olemaan 3-4 tuntia beltillä. Kolme-neljä tuntia - siitä kolmesta vuodesta mitä on pelannut - on oikeastaan aika vähän, vaikka se henkisesti sattuukin. Taino, itsellä esim. olisi varaa menettää kymmeniä vaikka en beltillä ole ollut ties milloin. Tosin en ole Eveäkään pelannut aikoihin elämä-syistä.

Totta ja tokihan jos haluat voit lentää myös sellaista joka tuntuu enemmän. Jos olet osaava ja kykenevä tai se idiootti joka kulkee koko omaisuus lompakossaan (on hienoa, että olen mielestäsi diootti kun en mielestäsi esittänyt sinulle oleellista informaatiota - itse lähinnä alennun kutsumaan idiootiksi sitä henkilöä joka hakee koko omaisuutensa pankista rahana ja menee leveilemään sillä Tallinnaan). Ja sitten kun sen menetät se tuntuu enemmän. Se on sitten se oma valinta niille, joilla on siihen kyky, mahdollisuus ja hermot. Mutta sitä tärkeintä - skillejä - et toki ikinä menetä jos vain kloonisi muistat uusia.

Niin, lisättäköön myöhempiin kirjoituksiisi viitaten, että useimmissa nykyisissä ja tulevissa full PvP peleissä on todellakin oma valinta millä gearilla haluat pelata. Ja se geari ei todellakaan tee sinua hyväksi tai huonoksi pelaajaksi - voit todellakin olla erittäin hyvä hyvinkin halvalla kamalla jos vain oikeasti tiedät mitä teet. Esim. Evessä helvetin halvalla alustyypillä - Interdictorilla - voi itkettää tuhansia kertoja kalliimpia aluksia lentäviä kavereita.
Inactive. Contact with Instant Messanger.

Czar
Colonel
Posts: 448
Joined: 23 May 2006 17:54
Location: Hellsinki

Re: Age of Conan + beta

Post by Czar » 26 Jan 2008 04:35

Keskustele, argumentoi tai väittele aiheen tiimoilta tai jätä väliin. Höpöhöpöilyä saa harrastaa omassa rauhassa kotonaan.

Tämä oli päänseinäänlyöjälle.

Bookeylle:

"kaikki se työ mitä olet tehnyt" on se määrä menetettyä työtä hävityn omaisuuden muodossa. Ei enempää eikä vähempää. Turhaa tehtyä työtä, jonka joutuu toistamaan saadakseen saman menetetyn statuksen.

En näe tuossa mitään järkeä ja kuten clip jo totesi, että meitä on moneen junaan - jotkut tarvitsevat sen "menetyksen tunteen" pystyäkseen nauttimaan. Mikäli näin on saan minä safe-modepelaamisesta samantyyppisen ja hc-pelaamisesta tuplakiksin verrattuna normi evettäjään, joka tarvitsee lisäkiihoketta.

Asennevaihdos varmaan kohdallaan.

Irl esimerkit ovat parhaimpia: Teen töitä 53 eur tunnissa, jotta voin lentää kerran lentokoneella ja riskeerata laskuvarjohypyssä elämäni. Tarvitsen tätä saadakseni thrilliä - vähempi ei riittäisi. Harmivaan, että tuo lentokonematka on perin juurin kallista - maksaa per laaki enemmän kuin golfosake - jos vuokraa koneen itselleen vain. Teen sitä uudestaan ja uudestaan thrillihän oli tavoitteena.

Loppujen lopuksi taitaa olla kyse samasta asiasta kuin tunneköyhyydessä - ei suoranaisesti kyvyttömyydestä tuntea mitään, mutta tunnetasapainon liikkumattomudesta. Vähän kuin tässä haettaisiin vain ääripäitä, vähempi ei näytä riittävän. Vähempi ei riitä tuottamaan riittävää tuntemusta.

Viitaten wowiin tarvittavista taidoista ja peliluonteesta : siinä on sekä taitoon perustuvat faktorit että keräilyyn perustuvat faktorit. Vaikkakin kyse on, safe-mode-pelistä, ilman taitoa, ryhmäpelikokemusta, oman hahmoluokkansa tuntemusta, pelimekaniikan tuntemusta et saavuta top end kontenttia. Rivipelaaja ei tule ilman selkeää panostusta näkemään hankalimpia encountereita koskaan. Tämä aspekti pelistä on se,joka viehtoo eniten. Jätän beltillä ajanvieton toisille.
Last edited by Czar on 26 Jan 2008 04:58, edited 1 time in total.
Czar.webhop.net - Elämä hymyilee välillä. Välillä se virnistää. Joskus se hykertelee. Nyt se nauraa silmistä vettä vuotaen.

User avatar
Defu
Major
Posts: 292
Joined: 26 Jan 2007 15:09
#IRC: Defu
Battletag: Defu#2482
WoT: defree
WoW alias: Defila
Steam: Defu
GW2 Tag: Defu.3075
Location: Turku, Finland

Re: Age of Conan + beta

Post by Defu » 26 Jan 2008 04:59

Minäkään en taida oppia, ettei missään saa olla rauhassa ihmisiltä, jotka täysin sokeina puhuvat paskaa asioista, joista toiset ihmiset tykkäävät. He yleensä myös menevat julkisen kannan mukana ja haukkuvat tai kehuvat asioita, joita enemmistö kehuu/haukkuu vailla omaa mielipidettä.

Tässäkin tapauksessa on ainakin kaksi kantaa asiaan; toisessa tykätään enemmän peleistä, joissa ei voi esim. kuolleessaan menettää skillejään/tavaroitaan jnejne ja toisessa taas ns. HC(hoosee)-maisesti kuollessaan hahmo jopa menettää jotakin muutakin kuin aikaa.

Itse pystyn samaistumaan molempiin näkökohtiin.
Esim. Wowia pelattessani koin pelaamisen enemmänkin ajanviettona ja mukavana tekemisenä. Tästä syystä en koskaan päässyt lvl45:n ohi. Pidän myös enemmän itsekseni pelaamisesta. Siinä vaiheessa, kun menettää aikaisemmin, ehkä jopa kovallakin vaivalla saavuttamansa kamat, alkaa peli tuntumaan ikävämmältä/työnteolta ja omasta mielestäni se ei taas ole niin mukavaa. Toki joihinkin peleihin taas sopii kyseinen konsepti ja jo peliä alottaessa pitäisi olla mielessä, että kestääkö sellaisia tappioita.
Tosin itse mieluummin katselen vaikka sitten jotakin mukavaa tv-sarjaa, kuin että käyttäisin päivät esim. grindaamiseen tai muuhun rasittavaan virtuaali-toistoon.

Eveä kokeiltuani, tajusin ettei ole(ainakaan silloin ollut) aikaa/rahaa käyttää peliin päästäkseni edes suht kilpailukykyiselle tasolle. Esinnäkin rahan ansaitseminen oli jo jotakin. Rottien lakaiseminen ja mainerilla ees taas ravailu viehätti aluksi, mutta sekin alkoi tuntumaan puurruttavalta. Tämä peli kun vie aikaa, jos jotain haluaa saavuttaa, niin tuntuu myös enemmän jos jotakin menettää. Ajan myötä kerätyt skillit tosin pysyvät ja on olemassa vakuutukset jne, joten ei silti jää tyhjäkätiseksi jos nyt alas ammutaankin. Vieläpä jos on kunnon corppi auttamassa, niin vahingot saa taas paikattua kunnolla.
Omasta mielestäni siis, jos "kuolema->menetys" -konsepti on pelissä käytössä, niin pelaaminen ei välttämättä tunnu enää vain ajanvietolta, mutta silti kyseinen houkuttelee, sillä useasti voitosta saa myös suuremman hyödyn kun siinä voi jotakin myös menettää.

Mutta joo, siis ärsyttää noi "Toi sun pelis o iha paska! Mun o parempi.", "Ihan paskaa musaa kuuntelet!" jne. -tyypit, sillä toiset ihmiset pitää yksinkertaisesti toisista asioista kuin toiset.

Intopic: Mitenköhän sitä pääsis testaamaan tuota Age of Conania? Eivät oo mitään vastailleet beta-hakemukseenkaan.

Nyt nukkumaan!
[IRC] Defu (Qnet/Ircnet/Netgamers) [LoL] Defree (Eune) [WoW] Defila (frozen/Stormreaver)
[Other games] Dota2, WoT, Minecraft
[Past games] BF3, Xsyon, SWToR, PotBS, Travian, AoC
"Bend over and prepare to be boarded!"

Czar
Colonel
Posts: 448
Joined: 23 May 2006 17:54
Location: Hellsinki

Re: Age of Conan + beta

Post by Czar » 26 Jan 2008 05:07

"Mutta joo, siis ärsyttää noi "Toi sun pelis o iha paska! Mun o parempi.", "Ihan paskaa musaa kuuntelet!" jne. -tyypit, sillä toiset ihmiset pitää yksinkertaisesti toisista asioista kuin toiset."

Kerropa missä kohtaa olen sanonut, että eve on parempi tai huonompi kuin wow? En missään - jos niin tulkkasit niin korjataan näkemystä: en pidä jo kerätyn virtuaalisen tai aidon pääoman (muodossa tai toisessa) menettämisestä. Siksi en pidä Evestä tai muista peleistä, joissa joutuu näkemään vaivaa menetetyn statuksen takaisinsaamiseksi. Koen tarpeettomaksi ja järjettömksi hakea thrilliä sillä perusteella, että on menettämisenpelko taustalla motivaattorina (nk. hc-pelaaminen).
Czar.webhop.net - Elämä hymyilee välillä. Välillä se virnistää. Joskus se hykertelee. Nyt se nauraa silmistä vettä vuotaen.

User avatar
plasmis
Postman (posts always twice)
Posts: 2074
Joined: 14 Jun 2005 19:39
#IRC: plasmis @ ircnet
Eve-Online alias: Eihok & Sinebrychoff
WoT: Plasmis
WoW alias: Paukku (?)
Origin: PlasmaPekka
xboxlive: PlasmaPekka
Steam: plasmis
Location: Tampere, Suomen Saksa
Contact:

Re: Age of Conan + beta

Post by plasmis » 26 Jan 2008 05:15

Czar wrote: Viitaten wowiin tarvittavista taidoista ja peliluonteesta : siinä on sekä taitoon perustuvat faktorit että keräilyyn perustuvat faktorit. Vaikkakin kyse on, safe-mode-pelistä, ilman taitoa, ryhmäpelikokemusta, oman hahmoluokkansa tuntemusta, pelimekaniikan tuntemusta et saavuta top end kontenttia. Rivipelaaja ei tule ilman selkeää panostusta näkemään hankalimpia encountereita koskaan. Tämä aspekti pelistä on se,joka viehtoo eniten. Jätän beltillä ajanvieton toisille.
Aika naseva ja kenties osuvakin vertaus WoW:ista EVE:n asteroidivyöhykkeellä istumiseen. Siellä kovimmat vehkeet mainaa eniten hetkessä. Vaan kukas sen vie kotiin? :)

EVE:ssä se tosin on vain pieni osa peliä kun taas WOW perustuu kokonaisuutena samaan touhuun: tämmöiseen pikkupoikien pippelinvenytyskisaan.

Evessä viikon pelannut hahmo voi olla se ratkaiseva tekijä 400 pelaajan laivueen rähinässä pvp:ssä.

User avatar
Boogey Trollius
Sky Marshall
Posts: 1808
Joined: 13 May 2005 21:06

Re: Age of Conan + beta

Post by Boogey Trollius » 26 Jan 2008 05:18

Czar wrote:"kaikki se työ mitä olet tehnyt" on se määrä menetettyä työtä hävityn omaisuuden muodossa. Ei enempää eikä vähempää. Turhaa tehtyä työtä, jonka joutuu toistamaan saadakseen saman menetetyn statuksen.

En näe tuossa mitään järkeä ja kuten clip jo totesi, että meitä on moneen junaan - jotkut tarvitsevat sen "menetyksen tunteen" pystyäkseen nauttimaan. Mikäli näin on saan minä safe-modepelaamisesta samantyyppisen ja hc-pelaamisesta tuplakiksin verrattuna normi evettäjään, joka tarvitsee lisäkiihoketta.

Asennevaihdos varmaan kohdallaan.

Irl esimerkit ovat parhaimpia: Teen töitä 53 eur tunnissa, jotta voin lentää kerran lentokoneella ja riskeerata laskuvarjohypyssä elämäni. Tarvitsen tätä saadakseni thrilliä - vähempi ei riittäisi. Harmivaan, että tuo lentokonematka on perin juurin kallista - maksaa per laaki enemmän kuin golfosake - jos vuokraa koneen itselleen vain. Teen sitä uudestaan ja uudestaan thrillihän oli tavoitteena.
Olipas sopiva esimerkki kun kerta satun itse harrastamaan laskuvarjohyppäämistä. Hypyt maksaa luokkaa 10-25 euroa per hyppy. En mielestäni riskeeraa elämääni, vaikkakin jotain riskeeraan kuitenkin ja joudun vähän tietämään mitä teen. Ja se epäilemättä lisää adrenaliinia elimistössä. Itse olen erittäin valmis maksamaan siitä euforian tunteesta joka onnistuneen hypyn aikana ja jälkeen on sen parin tunnin työtunnin tienestin vaikka joudunkin sen "tekemään uudelleen" saadakseni rahani takaisin.

EDIT: Sorry plasmis, poistelin sulta vähän viestejä. Innostuit ehkä hieman liikaa taistelemaan ;).
Inactive. Contact with Instant Messanger.

Post Reply