PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games

Discussion about current and upcoming games without existing FinNexus clan.
hezo
Forum Warrior
#IRC: Hezo
Battletag: Hezo#2525
Eve-Online alias: Hezos
WoT: Hezo
Steam: Hezo
GW2 Tag: hezo.3085

Re: PvP (such as Eve) versus non-PvP (such as WoW) games

Post by hezo » 26 Jan 2008 16:51

2 eri peli tapaa/tyyliä. Itse ainakin pidä ennemmän EvE:n kaltaisten pelien tai vaikka sen d2-hc tyylin adrenaalini paukusta jolloin huomaat että kädet tärisee ja alkaa hiki pukkaamaan pintaan. Sitten on taas nämä toiset pelit joissa harjotellaan/grindataan ja saadaan sitä onnistumisen tunnetta enemälti kuin tuota adrenaalinin tuomaa hurmiota tai ainakaan itse en ole moista kokenut. Tosin nyt esim. EvEssä tulee sitä onnistumisenkin tunneta tosin vähän jälkijunassa kun huomaat olevasikin se joka ei räjähtänyt ja jota ei vituta ;)

Czar
Colonel

Post by Czar » 26 Jan 2008 16:59

hezo wrote:2 eri peli tapaa/tyyliä. Itse ainakin pidä ennemmän EvE:n kaltaisten pelien tai vaikka sen d2-hc tyylin adrenaalini paukusta jolloin huomaat että kädet tärisee ja alkaa hiki pukkaamaan pintaan. Sitten on taas nämä toiset pelit joissa harjotellaan/grindataan ja saadaan sitä onnistumisen tunnetta enemälti kuin tuota adrenaalinin tuomaa hurmiota tai ainakaan itse en ole moista kokenut. Tosin nyt esim. EvEssä tulee sitä onnistumisenkin tunneta tosin vähän jälkijunassa kun huomaat olevasikin se joka ei räjähtänyt ja jota ei vituta ;)
Juuh, kysehän on sellasesta "kuulun isoon corp:iin ja nautin ison mätön tuomista iloista". Yksilösuoritukset saattavat jäädä varjoon tässä. Toisaalta me-henki voi olla se, joka on tälläiselle pelaajalle tärkein.

"huomaat olevasikin se joka ei räjähtänyt ja jota ei vituta"

Kuvailet kovimpia areenamatseja tässä. ;) Suosittelen kokeilemaan. Vaatii tosin hitosti harjoittelua. 1950 about on parhain rating, johon pääsin season 2 wowin areenapelaamisessa. 1500 on aloitusarvo ja top 5 on 2300-2400 rating. yleisimmät ratingit pyörivät 1600 tienoilla(arvio).
Czar.webhop.net - Elämä hymyilee välillä. Välillä se virnistää. Joskus se hykertelee. Nyt se nauraa silmistä vettä vuotaen.

Markku
Brigadier General
Battletag: Castor#2750
Eve-Online alias: Markku
WoT: Castoor
WoW alias: Castoor
Steam: Castor

Post by Markku » 26 Jan 2008 17:13

Noita Even ja WoWin pelaajamääriä vertaillessa useimmat eivät tunnu näkevän metsää puilta. Itse pidän pelkästään hyvänä asiana että Evestä ei ole paisunut sellaista hittipeliä kuin WoW. Wowissa suurin osa pelaajista on teinejä joiden sanavarastoon ei taida kuulua muuta kuin LOLOLOL ja KEKEKEK. Evessä kynnys aloittamiseen on korkeampi mutta kun peliin perehtyy paremmin niin aukeaa hieno pelimaailma. Tällä karsitaan suurin osa rasittavista finninaamoista. Tähän nähden Even pelaajamäärä on suhteellisesti todella suuri. Itse molempia pelejä vuosia pelanneena tiedän kertoa että Even pelaajakunta on huomattavasti "laadukkaampaa" kuin Wowissa.

hezo
Forum Warrior
#IRC: Hezo
Battletag: Hezo#2525
Eve-Online alias: Hezos
WoT: Hezo
Steam: Hezo
GW2 Tag: hezo.3085

Post by hezo » 26 Jan 2008 17:20

Czar wrote: Kuvailet kovimpia areenamatseja tässä. ;) Suosittelen kokeilemaan. Vaatii tosin hitosti harjoittelua. 1950 about on parhain rating, johon pääsin season 2 wowin areenapelaamisessa. 1500 on aloitusarvo ja top 5 on 2300-2400 rating. yleisimmät ratingit pyörivät 1600 tienoilla(arvio).
Valistappas tiedotonta, mutta eikös tuollaisissa areenoissa menetä pisteita jos häviää? Eli siis menetetyt pisteet saadaan takaisin sitten voittamalla matseja. Mutta eihän tossa ole sellasta oikeaa menettämistä paljoakaan jos kerta heti häviämisen jälkeet voit vaan mennä uudestaan tappelemaan(?)
Tälläiset ei minua ainakaan sytytä ja jotenkin "säälin" ("" -merkit siitä koska en keksinyt parempaakaan sanaa kuvastamaan asiaa) niitä jotka pelaavat peliä sen 10*n^4543 tuntia kerätäkseen ne parhaat varusteet ja tutkimalla, että mikä loitsu tai taito tehoaa siinä pelin versiossa parhaiten ja sitten kun pelintekijät nerffaavat niin alotetaan alusta rakentamaan ukkoa sen mukaa mikä sillä hetkellä on imba. Samaa oli nähtävissä Guild Wars -pelissä silloin kun itse sen ostin joskus pelin alkuvaiheilla jolloin Smith -tiimit olivat niitä joita vain näkyi areenoilla ja syynä oli niiden huomattava ylivoimaisuus. Tässä tilanteessa kun kaikilla oli smith tiimit vaikutti PvPssää lähinnä se voittoon kuka nyt sai painettua nopeammin ne taidot ja taiat. Tosin eihän tämä ole yleispätevää mutta näin rumaa siitä siitä voidaan saada silloin ku pelissä on vain voitettavaa eikä hävittävää.

Enkä nyt väitä että nämä imba jutut ois vaan näiden pelien ongelma. mutta jostain syystä ne tuntuu aina kärjistyvän "ei niin paljoan menetettävää PvP" -peleissä...

Czar
Colonel

Post by Czar » 26 Jan 2008 17:23

"Mutta eihän tossa ole sellasta oikeaa menettämistä paljoakaan jos kerta heti häviämisen jälkeet voit vaan mennä uudestaan tappelemaan(?)"

Tappelet ratingistä - et siitä, että säilytätkö tavarasi. Nyansseja nyansseja. Turhauttavaa se on yhtälailla, mikäli vastus vie pisteet. Vaan ei niin turhauttavaa, jos voittaja loottaisi häviäjät.
Czar.webhop.net - Elämä hymyilee välillä. Välillä se virnistää. Joskus se hykertelee. Nyt se nauraa silmistä vettä vuotaen.

cilppiz
Lieutenant General
Eve-Online alias: Cilppiz

Post by cilppiz » 26 Jan 2008 17:31

Czar wrote:"Minkä takia Czar vertaat peliä jatkuvasti oikeaan elämään?"

Koska loppujen lopuksi kaikki mitä ihminen tekee normielämässä heijastuu tämän harrastuksiin. Ne samat lainalaisuudet näkyvät ihmisen päivittäisessä käytöksessä, periaatemaailmassa ja tavoitteissa.
Tämä alkaa jo taas karata aiheesta ja mennä henkilökohtaisuuksiin ja passiivisagressiiviseksi paskanjauhannaksi, mutta sama minulle, ei muuta kuin puukot viuhumaan.

Onko tämä nyt luettava niin että et voi pelata pelejä joissa voi menettää jotain/kaiken koska et osaa käsitellä menetyksiä oikeassakaan elämässä?

Henkilökohtaisesti pidän kaiken minkä tapahtuu "online" ja "IRL" erillä toisistaan mahdollisimman paljon. Online saatetaan yrittää kusta vihollisen muroihin, mutta kun näitä avatarien takana olevia henkilöitä nähdään oikeassa elämässä niin paiskataan kättä ja nauretaan niille kaikille online-koirankujeille.

Esim, henk. koht. haluaisin nähdä Raivottaren virtuaalipikseleiden muuttuvan virtuaalituhkapikseleiksi sekä firman ja alliansin pyyhkiytyvän pois EvEn kartalta, saatanan hyeenat, mutta toisaalta se oikea ihminen Raivon takana on hvyä tyyppi eikä mulla ole häntä vastaan mitään. Ihan mukavaa ryyppyseuraa.

Ei tää kaikki ole niin saatanan mustavalkoista... ;)

Se jos sinusta tuntuu, että EvEn kaltaisista peleistä pitävät ihmiset ovat jotain tunnevammaisia ja idiootteja (puhuisit edes suoraan sen sijaan että heittelet puolivillaisia vinkkejä kuinka me ollaan niin epäonnistuneita ihmisinä) niin ehkä se johtuukin SINUSTA? Kyllä minä ymmärrän kuinka joku saattaa pitää WoWista eikä se tarkoita että heissä on automaattisesti jotain vikaa. Jos itse et tässä onnistu niin hankkiudu ihmeessä raukka hoitoon.

Suoremmin en osaa asiaa ilmaista
Noita Even ja WoWin pelaajamääriä vertaillessa useimmat eivät tunnu näkevän metsää puilta. Itse pidän pelkästään hyvänä asiana että Evestä ei ole paisunut sellaista hittipeliä kuin WoW. Wowissa suurin osa pelaajista on teinejä joiden sanavarastoon ei taida kuulua muuta kuin LOLOLOL ja KEKEKEK. Evessä kynnys aloittamiseen on korkeampi mutta kun peliin perehtyy paremmin niin aukeaa hieno pelimaailma. Tällä karsitaan suurin osa rasittavista finninaamoista. Tähän nähden Even pelaajamäärä on suhteellisesti todella suuri. Itse molempia pelejä vuosia pelanneena tiedän kertoa että Even pelaajakunta on huomattavasti "laadukkaampaa" kuin Wowissa.
Juurikin näin! Tuosta WoWin pelajamassata en osaa sanoa joten sitä kohtaa en allekirjoita, mutta olen erittäin mielissäni että EvEstä on tehty niinkin vihamielinen sellaisia pelaajia kohtaan joilla ei ole "aikusten maailmasta" kokemuksia. Välillä saa nauraa sydämmen pohjasta kuin joku on viikon vanha pelaaja vinguttanut iskin Visaa ja ostanut pikseleitä urakalla jotka sitten piraatit ovat puolestaan joko tuhonneet tai kavaltaneet omakseen. Deveille on turha mennä itkemään, vastaus on yksinkeirtain "in space no one can hear you scream".
Image

Juniori
Forum Warrior
#IRC: JuniOri
Battletag: Junnu#2241
WoT: Junnuori
WoW alias: Juniori

Post by Juniori » 26 Jan 2008 17:35

Sangen mielenkiintoista ja aaltoilevaa keskustelua täällä käydään ja kokkausharrastuksen tiimoilta pitää oma lusikka tännekin upottaa.

Voin sanoa etten omaa omakohtaista kokemusta Even pelaamisesta, ainoastaan pientä käsitystä pelistä luetun ja videoilta saadun perusteella. Oma pvp-historiani pohjautuu enimmäkseen fps-tyylisiin peleihin erilaisine pvp-mekaaniikkoineen, strategiapeleihin sekä joihinkin selainpeleihin, sekä toki pvp-servulla pelattavaan wowiin. Kaikissa peleissä on tyylilleen sorvatut pvp-mekaniikat jotka toimivat enemmän tai vähemmän hyvin osittain riippuen myös pelaajistaan.

Itse olen tällä hetkellä pelkästään WoW:in pelaajakunnassa mukana ja siinäkin pääasiassa painottuen pve-contenttiin ollen vain satunnais-pvp-heilujana, mikä toki näkyy vaatimattomana pvp-menestyksenä. Itse tykkään enemmän suuremman mittakaavan kuin areenan (sorkitaan muurahaispesään, en ole itse konenut ko. pelimuotoa) mittakaavaa, 10vs10 matsit alkaa jo olemaan kunnollisia, mutta näihinkin kaipaisin suuresti ladder-tyylistä järjestelmää että vastustaja olisi palttiarallaa saman tasoinen oman pelilauman kanssa. Nyky battleground-järjestelmällä vastustajaksi asettuu suurinpiirtein kaikkea mahdollista täydelliseksi hiotuista pvp-koneista aina täysin sekalaiseen häröpalloon saakka.

Noin kun ajattelee monissa peleissä olevaa world-pvp:tä, niin itse olen eniten ns. "reilun" pvp:n kannalla, elikkä taisteluun osallistuvien tulisi olla valmistautumiseltaan ja taistelukunnoltaan tasaveroisia. Noin esimerkkinä järjestelmällinen "pvp"-pelaaminen jossa hyökätään heikossa hapessa/huomattavasti alemmalla kokemustasolla olevan pelaajan kimppuun jolloin tällä ei voi olla minkäänlaisia mahdollisuuksia selvitä taistelusta hengissä saati voittajana, joka pelityylinä ajoittaan ottaa suuresti vihaksi.

Toki riippuen pelistä kiusa voi olla tehokkaan peliajan menetykstä aina kokemuksen tai muun saavutetun hyödykkeen menettäminen, joka jo enemmän voi raastaa tappion lisäksi. On vaikeaa, lähestulkoon mahdotonta verrata eri pelejä ja näissä koettuja tappioista koituneita menetyksiä muutoin kuin suhteellisesti kokonaispeliaikaan verrattavaa peliajan menetystä. Mielenkiintoisen tutkimuksen kyllä saisi pystyyn mittaamalla eri pelien tappioiden vaikutusta vitutuskäyrään.

Jälkikirjoitus, eihän tässä ole mitään päätä eikä häntää mutta pistetään julkaisuun.
Roccaturi te salutant!

Markku
Brigadier General
Battletag: Castor#2750
Eve-Online alias: Markku
WoT: Castoor
WoW alias: Castoor
Steam: Castor

Post by Markku » 26 Jan 2008 18:00

Ja näihin väittelyihin pätee vanhan kansan viisaus: "Makunsa kullakin, sanoi koira kun persettään nuoli"

Jos alatte liekittää kumpaakaan puolta niin varmistakaa että tiedätte mistä puhutte.

Rontti
Sky Marshall

Post by Rontti » 26 Jan 2008 18:06

cilppiz wrote:Esim, henk. koht. haluaisin nähdä Raivottaren virtuaalipikseleiden muuttuvan virtuaalituhkapikseleiksi sekä firman ja alliansin pyyhkiytyvän pois EvEn kartalta, saatanan hyeenat, mutta toisaalta se oikea ihminen Raivon takana on hvyä tyyppi eikä mulla ole häntä vastaan mitään. Ihan mukavaa ryyppyseuraa.
Raivo on kova vetää PvPtä ruispellossa pelkissä kalsareissa.
"Rontti rakkauden työssä.." -Mr. Joni

cilppiz
Lieutenant General

Post by cilppiz » 26 Jan 2008 18:17

Rontti wrote:
cilppiz wrote:Esim, henk. koht. haluaisin nähdä Raivottaren virtuaalipikseleiden muuttuvan virtuaalituhkapikseleiksi sekä firman ja alliansin pyyhkiytyvän pois EvEn kartalta, saatanan hyeenat, mutta toisaalta se oikea ihminen Raivon takana on hvyä tyyppi eikä mulla ole häntä vastaan mitään. Ihan mukavaa ryyppyseuraa.
Raivo on kova vetää PvPtä ruispellossa pelkissä kalsareissa.
Kylkiluitaankin kovempi :lol:
Image

Czar
Colonel

Post by Czar » 26 Jan 2008 18:23

Onko tämä nyt luettava niin että et voi pelata pelejä joissa voi menettää jotain/kaiken koska et osaa käsitellä menetyksiä oikeassakaan elämässä?
Tai, niin että asiasta viisastuneena kulutan aikaani sellaisten harrastusten parissa, jossa menetyksiä sattuu vähemmän, koska olen jo aiemmin tuhlannut aikaani peleihin, joiden parissa olen kokenut minulle kallisarvoisen ajankäytön turhaksi menetykseksi. Näen että kokemusteni perusteella on tarpeetonta tehdä repetitiivistä ja samalla järjettömältä vaikuttavaa toistoa jonkin statuksen saavuttamiseksi.

Sen voi myös tulkita niin, että arvostan jatkuvasti kasvavia resurssejä ja siihen perustuvaa pelityyliä ylitse heikon järkiperäisen pelityylin: saa tavaraa, menettää sen, saa takaisin, menettää sen, saa takaisin, menettää sen jne. Tästä näkee pelityylin monotoniseksi ja samalla hullunkurisen yhtäläisyyden pään seinään lyömiselle.

"Wallbash game"
10: Saa materiaalia
20: Ostaa aluksen materiaalilla
30: Käy pvp
40: Menettää aluksen
50: Goto 10

Kukin näkee varmasti omat hyötynsä tälläisessä pelityylissä. Omakohtaisesi keskittyisin kerryttämään resursseja pelissä, jossa niistä on pitkäkantoisesti hyötyä. Esim kuten AoC:ssa.

Raivotar
Lieutenant Colonel
Eve-Online alias: Raivotar
WoW alias: Raivotar/Nuitari
Waralias: Raivo
Darkfall alias: Raivo Astarot

Post by Raivotar » 26 Jan 2008 19:05

Czar wrote:[Näen että kokemusteni perusteella on tarpeetonta tehdä repetitiivistä ja samalla järjettömältä vaikuttavaa toistoa jonkin statuksen saavuttamiseksi.
Umm sä pelaat wowia jossa tätä juurikin tehdään?

More to come...
Image

Raivotar
Lieutenant Colonel

Post by Raivotar » 26 Jan 2008 19:10

Czar wrote: Sen voi myös tulkita niin, että arvostan jatkuvasti kasvavia resurssejä ja siihen perustuvaa pelityyliä ylitse heikon järkiperäisen pelityylin: saa tavaraa, menettää sen, saa takaisin, menettää sen, saa takaisin, menettää sen jne. Tästä näkee pelityylin monotoniseksi ja samalla hullunkurisen yhtäläisyyden pään seinään lyömiselle.

"Wallbash game"
Pitääköhä sulle vääntää rautalangasta että hommahan ei mene näin. Tosin jos sä oot niin tehny ni onnea vaa. Korjataas vähä tota sun listaa.

10: Saa/tekee materiaalia/rahaa
20: Ostaa aluksen osalla materiaaleista/iskeistä
50: Ostaa/tekee uuden
60: Goto 10,30,wattefakever

Mikä ihmeen hinku sulla o varastoida sun omaisuus siihe yhtee aluksee? Yks aspekti o viel se että firman avulla saadaan aina tarvittavat tavarat että päästää takaslinjoille mutta tätä sinä et taas tajua alkuunkaan.
Last edited by Raivotar on 26 Jan 2008 19:12, edited 1 time in total.
Image

Czar
Colonel

Post by Czar » 26 Jan 2008 19:11

I R sry, kun ei pysty kiroittamaan yksiselitteisesti, tarkoitin, että saa materiaalia (1000eur vaikkapa) ostaa tällä materiaalilla aluksen (500eur vaikkapa). Rinse and repeat.

Raivotar
Lieutenant Colonel

Post by Raivotar » 26 Jan 2008 19:23

Czar wrote:I R sry, kun ei pysty kiroittamaan yksiselitteisesti, tarkoitin, että saa materiaalia (1000eur vaikkapa) ostaa tällä materiaalilla aluksen (500eur vaikkapa). Rinse and repeat.
Siis tarkotat että teet 1000 ja käytät 500 siit pvp varusteisii jonka jälkee sulle jää 500. No meet pvp ja alus menee. 500 taskus ja uus alus alle. Ok, tämähä tarkottais että sulla olis pyöreä nolla taskus tän jälkee mu pitää muistaa että alushan ei mene joka kerta ellei o todellaki huono tuuri tai sitte vaa kämmäilee. Myöskin jos sulla on 500 taskus ni en suosittele että ostat sen 500 aluksen vaa jonkuu halvemman aluksen kun nääs ei välttämättä tarvi aina olla paras setti alla että pärjää (toisin ku eräissä peleis).
Kun on taukoa pvp:st ni voit taas nopiasti tehä sitä valuuttaa lisää. Ei sitä tarvi 8h päiväs grindata että pystyy menetykset paikkaa ja edelleenki ryhmätyö auttaa pirusti.

point 2. En tiedä miks käytät euroja lukemina. Esm EvE:m titanit maksaa helmiä ja mansikoita euroissa jos väkisin sellasiks joku niit muuttaa mut silti jengi niil lentää ja niit tuhoutuu.
Image

Czar
Colonel

Post by Czar » 26 Jan 2008 19:32

En saanut oikein pointistasi kiinni selittäisitkö uudestaan, ilman niitä hassuuksia.

Raivotar
Lieutenant Colonel

Post by Raivotar » 26 Jan 2008 19:51

Jahas. Kun kerran ei rautalanka auta ni otetaas ratakisko.
Czar wrote: Sen voi myös tulkita niin, että arvostan jatkuvasti kasvavia resurssejä ja siihen perustuvaa pelityyliä ylitse heikon järkiperäisen pelityylin.
Evessä resurssit kasvavat jatkuvasti joten en tajua mikä sun pointtis tässä on. Jos sä vedät kaikki yhen kortin varaa ni mitä se kertoo susta?
Czar wrote: saa tavaraa, menettää sen, saa takaisin, menettää sen, saa takaisin, menettää sen jne. Tästä näkee pelityylin monotoniseksi ja samalla hullunkurisen yhtäläisyyden pään seinään lyömiselle.
kts. ylempi.
Czar wrote: I R sry, kun ei pysty kiroittamaan yksiselitteisesti, tarkoitin, että saa materiaalia (1000eur vaikkapa) ostaa tällä materiaalilla aluksen (500eur vaikkapa). Rinse and repeat.
Tätä yritin tossa aikasemmas jutus selittää. Yksinkertaistettuna: Älä vittu pistä kaikkea yhen kortin varaan. Jos sulle tuottaa ongelmia se että osa omaisuudesta saattaa mennä ni itketkö kullan perään mikä menee puteleihin ja korjauksiin? Eiks nää o kans turhia menetyksiä varsinki jos kätee ei jää muuta ku wipeä.
Czar wrote: "Wallbash game"
Fail. kts. ylempi vastaus missä on vähä oikeaoppisempi lista.

Kun kerran jotaa on epäselvää ni kerrotko vielä että missä kohas?
Image

cilppiz
Lieutenant General

Post by cilppiz » 26 Jan 2008 20:23

Hölökohtaisesti en ole grindaukseen EvEssä viimeisen reiluin puolenvuoden paljoa aikaa kuluttanut, pari maksimissaan viikon sessiota ja nekin meni vaihtelun nimissä, loppu ajasta menee sitten verta etsiessä. Joillain toki menee grindaukseen enemmän aikaa ja jotkut harrastaa sitä vapaaehtoisesti (wtf).

Mutta pointtina tässä se että halutessaan EvE ei todellakaan ole peli jossa on pakko grindata valuuttaa tietokoneälyä vastaan viikottain tai edes kuukausittain vaan moiset aktien tarpeet voi minimoida terveellä järjellä tai jopa poistaa kokonaan jos on tarpeeksi ovela. Vähemmän ovelina tapoina mainittakoon ns. markkina-pvp tai toimimalla tuottajana joilloin kanssakäymisen tietokonetta vastaan voi käytännössä unohtaa kokonaan.
Image

Czar
Colonel

Post by Czar » 26 Jan 2008 20:31

Evessä resurssit kasvavat jatkuvasti joten en tajua mikä sun pointtis tässä on. Jos sä vedät kaikki yhen kortin varaa ni mitä se kertoo susta?
A) en vedä koskaan kaikkea yhden kortin varaan - päin vastoin olen erittäin maltillinen sijoituksissani.
B) evessä kuluu resursseja ja laivoja
C) pointtini juuri oli se, että esimerkiksi even resurssienkulutusjärjestelmä kuvastaa aika pitkälle riskisijoittamista - kannattaa harvoin.
Last edited by Czar on 26 Jan 2008 20:39, edited 1 time in total.

Czar
Colonel

Post by Czar » 26 Jan 2008 20:39

Mutta pointtina tässä se että halutessaan EvE ei todellakaan ole peli jossa on pakko grindata valuuttaa tietokoneälyä vastaan viikottain tai edes kuukausittain vaan moiset aktien tarpeet voi minimoida terveellä järjellä tai jopa poistaa kokonaan jos on tarpeeksi ovela. Vähemmän ovelina tapoina mainittakoon ns. markkina-pvp tai toimimalla tuottajana joilloin kanssakäymisen tietokonetta vastaan voi käytännössä unohtaa kokonaan.
Markkinahallinta onkin sitten oma juttunsa - wow-maailmassa sitä harrastetaan huutokaupassa auctioneer-addonin kanssa. Kyseinen roska, kun alkaa olemaan jo aika pitkälle pörssikelpoinen statistiikkansa kanssakin jo. Hyvä tienata viikossa 5000g tekemättä mitään - veri veri borink. Ammatinhahjoittaminen on toinen hyvä lähtökohta. Tienaan 1000-2500g pelkästään niksuttelemalla enchanteja jannujen kamoihin. Kuka tahansa voi hankkia enskareseptit, mutta tunnettuuden rakentamiseksi kuluu kuukausia tai vuosia. Miksei samaa voisi tehdä esim blacksmithingillä?

Perusraidaaminen maksaa 3-4 raidia viikkotahdilla noin 800-1200g plate-userin näkökulmasta.

Post Reply