Jollain suhteita Soneralle?

All bout hardware etc.
Post Reply
Grifter
Guild Master, Sisu
#IRC: Grifter @ qnet
Battletag: Zeal#2400
WoT: Zeal_
WoW alias: Zeal @ Vek'nilash

Jollain suhteita Soneralle?

Post by Grifter » 28 Jul 2009 16:51

Kieltäydyn uskomasta, että näinkin laajan käyttäjäkunnan omaavalta foorumilta
ei löytyisi apua..
eli siis.. oisko jollain jalka Soneran oven välissä sen verran, että voisi jeesata seuraavassa tilanteessa:
Ziro wrote:Kuun alussa tehty laajakaistan muutto ilmoitus--->soitto soneraan

" missäs mun soppari kuppaa kun ei oo kuulunu"
-Ohopsista, täällä kyllä näkyy et se on tehty, mutta ei oo asia jostain hupsis tupsis syystä menny eteenpäin.
"No viittikkö pistää homman eteenpäin kun eka päivä ois muutto"
-Juu totta kai, laitetaan homma tulille

PRIM PRIM puhelin soi:
"haloo"
-No soneralta toinen pääjalkanen hyvää(HUOM) huomenta.
"joo moi"
-Laitettas nyt tää sun soppari eteenpäin, sitä vaan soittelin et minkä kaistanopeuden haluisit tähen? ois 8 megaa tai 24 megaa 6 egee kalliimalla.
"no paa se 24"
-Hieno homma.Pistän sitten viestiä kun tiedetään netin asennuspäivä
"kk, moi"
-kiitos hei

PIMPELI VITUN POMPELI
"kah viesti soneralta, no se oli nopee"--->Liittymäsi aukaistaan 25 ens kuuta
"POKS* ostasuoni"--->soitto soneralle

"moi, musta tuntuu et ootte ny fakupannu jotain ihan huolella kun tää 4 vko asennus aika on laitettu alkamaan tältä päivältä eikä kuun alusta niinkun sovittiin"
-Joo siin on jotain kyl käynyt mäpäs tarkistan, hetki------>joo siin ollaan näköjään sivuutettu se aikasempi sopimus ja alotettu uus ja sen takii tulee tää uus 4 vko
"öö, aha.No viittikkö korjaa sen"
-Valitettavasti en voi tehä tälle mitään kun se on toisesta palvelun tarjoajasta kiinni koska se liittymä menee niitten väylää pitkin
"öööööööööö, okei.Haluisin sit purkaa tän sopparin ja kerrokko siihen päälle et kenen väylää pitkin se menee niin soitan niiltä sitten uuden sopparin"
-No se ei nyt oikeen käy kun tähän on tänään aamulla tehty 18kk määräaikanen meidän kanssa.Sakkoja tästä ois tulossa jos purat tän ennen kun se määräaikanen loppuu
"No ei vvvvvvvvvvvvvvv.......ihannes, eli oon 1kk ilman nettiä kun teillä on jääny soppari kahvihuoneen pöydälle kuukaudeks.Kai te ny vielä laskutatte siitä kuukaudesta?"
-Juu se lasku raksuttaa siellä sen koko ajan.Siitä voi toki sitten pyytää hyvityksiä kun se netti aukeaa.Laitanko tänne jo valmiiksi hyvityspyynnön?
"no totta vitussa saa laittaa"

Eli tämmöstä, netittömänä noin kuukauden+kone paskana.
Toisinsanoen taukoa jonkin aikaa/lopetus jos ennen uuden koneen tai netintuloa pistän cd:t microon
Image

"I am smiling. I am perky. I am the girl scout on your front porch offering cookies for money.
I am your biscuit prostitute. I hope our transaction is savory."

Zakar@Qnet wrote:(09:04:47) (@Zakar) olet väärässä, olen oikeassa
Miri@Qnet wrote: (10:09:15) (minimiri) Eli siili on oikeessa
(11:21:26) (make) en tiiä kyl yhtää mistä te puhutte
(11:22:30) (minimiri) Siitä et siili oli oikeessa
Miri@Qnet wrote:(@Miri) mut opimme tästä ettei kannata panna niitä keitten kans raidaa
[/size]

Raivotar
Lieutenant Colonel
Eve-Online alias: Raivotar
WoW alias: Raivotar/Nuitari
Waralias: Raivo
Darkfall alias: Raivo Astarot

Re: Jollain suhteita Soneralle?

Post by Raivotar » 28 Jul 2009 17:51

Aika klassista toimintaa. Pitäs vähä arsenikkia viljellä...
Image

kraich
Director, FinFleet
Eve-Online alias: Kraich

Post by kraich » 28 Jul 2009 18:19

Boogey Trollius
Sky Marshall

Post by Boogey Trollius » 28 Jul 2009 19:09

Ei muuta kuin soitto esimiehelle, auttanut minulla aina kun puhelinyhtiöiden kanssa on ollut vastaavaa pelleilyä.
Inactive. Contact with Instant Messanger.

Capu
The Holy Man of FinNexus
#IRC: Capu
Battletag: Belcapu#1343
Eve-Online alias: Capum Huolong,Alt Capu Huolong
WoT: Capum, Capumpum
WoW alias: Paksupepe, Belcapu
Origin: CapuMfi
xboxlive: caPUM
Steam: Capum
GW2 Tag: capu.1087

Post by Capu » 28 Jul 2009 19:13

Äkkiä tästä saa lööppitason jutun, jos ei muuten ala palvelu paranee. Aivan bullshittiä että ei muka voi mitään ku toi uus sopimus ajaa yli. Ei tarvita ku esimiehen priorisointi Soneralla ja kohta asentajasälli on asentelemassa kaistan kuun alussa. 8)
"Miksi elää, jos Mononen hautaa halvalla!"
Image

cilppiz
Lieutenant General
Eve-Online alias: Cilppiz

Post by cilppiz » 28 Jul 2009 20:13

Kuulostaa tutulta... Sillon aikoinaan ensimmäistä ADSLlää hankkiessa kävi niin, että taisteltiin pari kuukautta asennuksen jälkeen ennenkuin vihdoin saatiin linjat auki. Hommaa kävi ihmettelemässä yhtiön pojat ihan kotona asti ja totesivat että vika ei ollut käyttäjässä (minkä tiesin ensimmäisestä päivästä lähtien, mutta kuka nyt uskoisi 16 kesäistä nulikkaa), mutta tuotetuki kiisti vian heidän päässään. Siinä sitten pompoteltiin vastuuta puolin ja toisin, vanhemmat eivät koneitten päälle ymmärtäneet mitään, eikä ISPllä ollut haluja ottaa alaikäistä tosissaan... Eräänä kauniina iltana homma sitten ratkesi kutakuinkin seuraavan kaavan mukaan:

Tuki: Se yhteys ei toimi vieläkään?
Minä: No ei
Tuki: Pieni hetki...

parin minuutin kuluttua...

Tuki: Kokeile nyt
Minä: Lähti toimimaan, se vika nyt sitten oli kuitenkin siellä kun mihinkään en täällä päässä välillä koskenut?
Tuki: (epämääräistä kiertelyä ja pyyntö laittaa jompikumpi vanhemmista linjalle)
Image

Nepenthe
Soldier with lubricant

Post by Nepenthe » 28 Jul 2009 22:15

Homma on siinä, että vuokrajohdon tilaamiseen menee noin 3viikkoa riippuen tilanteesta, eli niiltä ei vaan ole tehty vuokrajohto tilausta alun perin kun olivat sössinneet sun sopparin kanssa.
Jo pelkästään tuohon vedoten sinun sopimus on purettavissa koska liittymän toimituksen viivästyminen aiheuttaisi haittaa sinulle ja kummatkin virheet johtuvat itse Sonerasta (sopimuksen hukkaaminen ja sitten kun se löyty ei tilatu pikana ja yritetään säästää rahaa).
Ainoa tapa jos haluat jäädä Soneran asiakkaaksi väkisin on vaatia vuokrajohtotilaus pikana joka toki isolle ruotsalaiselle maksaa useamman satasen mutta saatpahan kuparin hieman nopeammin...tosin sitten vielä se odotus kun jonkun asennusfirman jampat sen työmääräimen kuittaa.

Jees, ja toi sun sopimus tilanne tuon määräaikaisuuden kanssa on varmasti ratkottavissa jos pyydät yhdistämään jollekkin asiakaspäällikölle tai vastaavaa.

P.s : tuohon laskutukseen liittyvän vastauksen ymmärrän sillä laskutus taas tapahtuu toisen ulkopuolisen firman kautta ja se luo jo loistavan lähtökohdan sille, että muutoksia on hiton vaikea tehdä lennosta ilman säätöö vääntöö kääntöö...
Image

zirith
General

Post by zirith » 29 Jul 2009 14:25

Kyllä nää ISP:it on kyllä mukavia.
Itse muistan ku joskus ajassa kiva ja kettu poistettiin kotoota lankapuhelinliittymä (eli asentaja meni irrottamaan kaapelit talojakamosta). Yllätys pyllätys ADSL lopetti sitte samalla toimintansa. Soitin ISP:ille ja kerroin että siellä sit joku jannu on käyny irrottamassa vähän liikaa kaapeleita ja voitteko lähettää sinne uuden äijän korjaamaan kaapelit.

No mihin päädyttiin: Selvisi että minun adsl sovitin ei toimi heidän verkossa yms =) (oli siis hyvin toiminut yli vuoden ja samana päivänä ku kaapelit poistettiin, lopetti toimintansa).

Siinä muistaakseni he halusi vielä että testaan toisella sovittimella ja silläkään ei toiminut..

Meni viikko ja tuli puhelu asentajalta, joka oli talojakamossa: "Mitä helvettii täällä on tehty.. Täällä on vedetty näitä kaapeleita irti ihan sattuman varaisesti.. Ei vittu!"..

No 10min tästä ja kaikki toimi taas (Myös tämä "ei toimiva" adsl sovitin) =)
-- Zirith The FrostFire Mage --
-- Terboil The Feral Druid --
-- Valkyyria The BELF Biatch WL --

Teuras
Captain
Battletag: Teuras#2564
Eve-Online alias: Cooron
WoW alias: Teuras

Post by Teuras » 17 Aug 2009 13:57

Kävi ihan samoin kun Soneran liittymää avasin. Oli muutto edessä ja about kk ennen muuttoa soitin liittymän asiat kondikseen. Kun muuttoon oli pari viikkoa, eikä Soneralta ollut kuulunut mitään niin soitin ja kysäisin. Tilaus oli *mennyt hukkaan* ja pahoittelivat kovasti. Hirveä vitutus, mutta ystävällisesti annoin tiedot uudestaan ja painotin, että jos se nyt viivästyy niin ilmoittakaa edes. 2 päivää ennen muuttoa tuli tekstiviesti jossa sanottiin asennuksen epäonnistuneen koska asunnossa oli jo liittymä. Selitin tilauksessa erittäin tarkasti ja huolellisesti, että asennusosoite on eri mihin sopparit laitetaan, koska en ole vielä muuttanut tähän uuteen osoitteeseen. Talidomidit olivat koettaneen asentaa sitä mun entiseen osoitteeseeni. Meni hermot aivan täysin ja vaadin hyvityksiä, mutta eipä ne tontut siellä asiakaspalvelussa mitään noille voi. He roikkuvat puhelimessa ja lukevat ohjekirjasta toimintaohjeensa. Sanoi vain, että asennuksen saa kiirehdittyä, mutta se maksaa sen ~500€.

Tää on mukavan ajankohtainen ketju mulle, koska mun Soneran iPhone ennakkotilaus on fukattu aivan samalla tavalla. Siis miten vitulla voi mennä tilaus hukkaan jos mulle on tullut vielä sähköinen tilausvahvistus joka todistaa sen, että tieto tilauksesta on 100% varmasti ainakin piipahtanut siellä Soneran laitteissa. Noh, nyt odotellaan luuria sit kuukauden verran pidempään. Ei vituttaisi ellei vanha puhelin olisi käynyt uimassa tossa pari viikkoa sitten.

Soneran kanssa on valitettavasti pakko asioida aina silloin tällöin. Laajakaistaa tarjoaa kunnolla Suomessa vain Welho. Jos olet kattoalueella, netti aukeaa heti kun saat piuhan seinään. Saunalahti, DNA, Sonera, paikallinen datasähkö (joka unohti laskuttaa mun vuoden sopimuksesta 11k ennen kuin löi lapun luukulle) ja muut ovat monopoliensa ja umpipaskojen runkoliittymäsopimuksiensa, hitaiden yhteyksiensä ja uskomattoman ala-arvoisen asiakaspalvelunsa ansiosta täysiä susia.

4 viikon odotus liittymän avaamiseen? 30min - 90min jonot tekniseen tukeen? Monopolihinnat ja 3-4 kertaa hitaammat yhteydet kuin jossain itä-blokin maalaiskunnissa? Ei tässä muuta voi kuin pyllistää ja pyytää lisää :?

hezo
Forum Warrior
#IRC: Hezo
Battletag: Hezo#2525
Eve-Online alias: Hezos
WoT: Hezo
Steam: Hezo
GW2 Tag: hezo.3085

Post by hezo » 24 Aug 2009 16:49

Menipä muutto näppärästi ja Sonera sai linjat auki niin kuin oltiin sovittu MUTTA ... Soneralta soitettiin ennen muuttoa ja sanottiin että 24 megasta linjaa ei saa kun johdot tänne uuteen paikkaan on 300-200m liian pitkät jotka aiheuttaisi pätkintää ja ties mitä kamaluuksia. No pääsi sentään eroon 24kk sopimuksesta jota oli vielä ~12kk jäljellä kun he eivät pysty toimittamaan joten nopeus laski 8megaan ja hinta tuli samalla 8megasen hintaan eli laski 1e tässä tapauksessa :?

Aamulla kysyin asentajalta et missä kaukaa se keskus on kun ei saa 24megasta ja siihen kaveri vaan sanos ettei nää mitään syytä miks ei muka sais 24megasta, mutta ei kommentoi sen enempää miks ei Sonera sellasta tänne meille tahtonut toimittaa....

:shock:

Antti
King of Movie Reviews
Battletag: Rembrandt#2878
WoT: Rembrandt
MWO tag: Rembrandt
Steam: Rembrandt -Hillo

Post by Antti » 21 Oct 2009 11:08

Noni,

Mulla kävi Sonerean kanssa Grifterit. Ihan identtinen tapaus. Joltain on jääny joku puumerkki laittamatta, ni osoitteenmuutos ei sitte oo menny eteenpäin.

Ilmotinkin asiakaspalveluun, että oon kuullu heillä sattuneen vastaavanlaisia useampiakin. Ilmoitin myös, että ihan periaatteesta katkaisen sopimuksen. Paikallisen puhelinhtiön (nyk. DNA) toimitusaika pari viikkoa lyhyempi :)

Vittu ku vituttaa.
------------------
Meidän äiti tekee teidän äideistä ruokaa.
-------------
Image

Nepenthe
Soldier with lubricant

Post by Nepenthe » 21 Oct 2009 17:07

Antti wrote:Noni,

Mulla kävi Sonerean kanssa Grifterit. Ihan identtinen tapaus. Joltain on jääny joku puumerkki laittamatta, ni osoitteenmuutos ei sitte oo menny eteenpäin.

Ilmotinkin asiakaspalveluun, että oon kuullu heillä sattuneen vastaavanlaisia useampiakin. Ilmoitin myös, että ihan periaatteesta katkaisen sopimuksen. Paikallisen puhelinhtiön (nyk. DNA) toimitusaika pari viikkoa lyhyempi :)

Vittu ku vituttaa.

Miksi edes valita Soneraa jos on jotain muita vaihtoehtoja ? :D
Image

plasmis
Sky Marshall
#IRC: plasmis @ ircnet
Eve-Online alias: Eihok & Sinebrychoff
WoT: Plasmis
WoW alias: Paukku (?)
Origin: PlasmaPekka
xboxlive: PlasmaPekka
Steam: plasmis

Post by plasmis » 21 Oct 2009 19:14

Nepenthe wrote:Miksi edes valita Soneraa jos on jotain muita vaihtoehtoja ? :D
Ei ole kyllä Tampereella ollut henkilökohtaisesti minkäänlaisia ongelmia Soneran kanssa. Sitäpaitti Soneralla saa ihan tuntuvia alennuksia jos sattuu olemaan ennestään vaikkapa kännyliittymä samassa putkassa.

Kukin taaplaa tavallaan.

Fateless
Forum Warrior
Eve-Online alias: Ex-Frozen Light/Lagkills
WoW alias: Frozenlight/ex-Fateless

Post by Fateless » 22 Oct 2009 13:49

Itte sain tossa muuton yhteydessä tapella taasen Saunalahden kanssa. Pirulaiset kun menivät muuttamaan mun reitittävän yhteyden siltaavaksi ilmoittamatta siitä mulle. Ekat pari päivää netti toimi ihan ok, ei mitään ongelmia. Mutta sitten alkoikin linjat pätkii yms. Soitto tukeen, 20 minuuttia eka jonossa, eikä selvää vastausta. 'Joo, kokeile sillain että pistät sen reitittäväksi yhteydeksi ja sit kokeilet'. Jep. Ilmeisesti se, kun sanoin että adsl-boksi EI saa IP:tä reitittävässä muodossa ei sitten kertonut ongelman laatua.

Pitänee varmaan asennella se linukkakone palomuuriksi ja NATtaa sen kautta sitten yhteys ja heittää tuolla Zyxelin boksilla lintua vaikka.
Image
Image

RankOne
Lieutenant
WoT: rankone

Post by RankOne » 26 Oct 2009 22:08

Pitää nyt toivoa että en paskaa ostanu mutta Sonera veti taloyhtiöön valokuidun ja sitä kautta sai sitten huoneistoon 100/10 megasen liittymän 19,90 kuussa (catti5 tulee jakamosta joka kämppään ja kämpässä joka huoneeseen, 1mbit yhteys kuuluu vastikkeeseen ja toi 100 megaa on dedikoitua kaistaa per kämppä, ainakin myyjän mukaan). Meni toi helvetin hyvin toiminut Welho 10 meganen vaihtoon. Ja mitä olen nyt tässä ehtinyt pari päivää testailemaan niin kyllä nuo luvatut nopeudet pitää aika hyvin paikkansa. Kunhan vaan sitten toimisi sen 18kk mikä on sopimuksen pituus...
Image

tugi
Brigadier General
#IRC: tugi
Battletag: Tugi#2940
WoW alias: Tugi

Post by tugi » 26 Oct 2009 22:31

RankOne, meillä ainakin toiminut tuo ihan helvetin hyvin. /thumbsup

Tugi
Image

Post Reply